Hei-di Startet 12.April.2015 Link til dette innlegget Startet 12.April.2015 Noen som vet sånn ca hvor mye det vil koste å frakte en båt på 30 fot fra Ålesund til Kristiansand? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 (redigert) Det kommer helt an på hvordan dere ser for dere at dette skal gjøres: Frakt med skip eller på trailer. Vil tro at alt fra 12-15000 til 30 000 er mulig. Dere må bare sette igang å hente inn anbud via mail fra ulike befraktere til vanns eller lands; gjerne bruke anbudstorget.no. Og dere vil sikkert få råd fra noen lokalkjente i Ålesund; ala Eureka el.l, som har tips om noen dere kan spørre. Bredden på båten er nok avgjørende med tanke på transport langs landeveien. Jeg ville prøvd et rederi. Vaagan Transport i Ålesund er vel store (er utflyttet ålesunder, men det er så lenge siden at jeg ikke har kontroll på dette lenger). Sånn forøvrig er det jo en flott tur da på egen kjøl også, da! Redigert 12.April.2015 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
stian83 Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 Bergen oslo 25,-. Trailer, må kjøre følgebil selv. Dette er via kjente folk og hvis de må kjøre tom bil oslo - bergen. Kunne bli litt billigere men de ba meg regne ca 20-25. . Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 Får bare si som jeg pleier.. :) en fantastisk tur sjøveien.. :) å mye gøyere Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 Knalltur sjøveien, så jeg hadde ikke vært i tvil om at jeg vill tatt den hjem på egen kjøl :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 (redigert) Har du allerede kjøpt båt, eller vurderer du en som ligger her ? Motorbåt eller seilbåt? Bredde på båten har vel en del å si i forhold til følgebil. Tror man ofte må stille med egen krybbe ved sjøtransport. Vet ikke helt om jeg hadde turd å sende f.eks en gammel seilbåt på lastebil mtp belastningen som kan oppstå på en kjøl/ skrog av ukjent tilstand og styrke. Er den i ok stand, så kan du fint gå turen selv, men det betinger selvfølgelig at man har tid. En motorbåt med marsjfart på 23 knop er i Bergen på 7-8 timer. Stad-havet er første og igrunn eneste hindring, før du kommer til Sletta, nord for Haugesund , men Stad kommer jo etter 2 timers tur, med motorbåt. Dog kan 30 fot være litt sårbar om det er sjø på stad. Men spesialvarselet for stad er veldig godt med bølgehøyde, retning og intervall. Husk, de eneste havstykkene er Stad, Sletta rett nord av Haugesund, så Jærens Rev og hele veien rundt til Mandal. ( sistnevnte tar mange timer, men det er jo nødhavner underveis) Stad er gjort unna i en fei, hvor Sandshamn er siste havn før man går ut i havet ) Fra Måløy og helt til Sletta går du faktisk innaskjers. Ruteplanlegging og forberedelse av båten er ekstremt viktig for en problemfri tur. Redigert 12.April.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 Sjekk med Egil Ulvan rederi, Trondhjem http://http://www.ulvan-rederi.no. De er veldig proffe på frakt av båt. Trenger ikke krybbe og de kan sette båten rett på sjøen, der du vil(nesten). Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Zitt Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Er det denne båten? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57765195 Dere må ikke stusse på å kjøre båten hjem på vannet. Kanskje det blir "once in a lifetime - tur". Jeg personlig ville hatt større respekt for en bensinmotor enn Stadthavet, Sletta og Jæren. Men flott båt er det! Sitér dette innlegget Link to post
Hei-di Svart 15.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 ikke aktuelt å kjøre den selv, det har vi ikke tid til :) går vel en del dager på det.. Zitt, hva mener du med større respekt for bensinmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Hei-di Svart 15.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Takk for tips.. skal sjekke litt rundt Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 15.April.2015 Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Hvis det er den båten jeg linket til i mitt innlegg, så synes jeg det er en flott båt, og sikkert et godt kjøp. Så mener jeg at hvis dere hadde hatt tid til å vente på godt vær, så er ikke noe å frykte, men utelukkende en stor opplevelse. Respekten min for bensinmotorer går på dette med brann og eksplosjonsfare, og drivstoffutgifter. Med 300 bensinhester må du sørge for at der er penger på kortet til enhver tid, for her går det unna. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Må regne med 15-20.000 kroner i bensin for å kjøre den selv ja? men garantert en flott tur, som er unnagjort på 2 dager. (14-16 timers kjøring) Sitér dette innlegget Link to post
apollon Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Lilleås Yacht Services tar slike jobber, tlf: 91680811 Sitér dette innlegget Link to post
eehgil Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Hvis lastebiltransport er aktuelt kan du ta en telefon til Einar Valde Transport ( http://www.einarvalde.no/index.php/no/ ), de holder til i Ålesundsområdet og driver en del med slikt - og kan nok ganske kjapt gi en (ca) pris. Sitér dette innlegget Link to post
Polarbeer Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Rolf skrev On 12.4.2015 at 23.22: Sjekk med Egil Ulvan rederi, Trondhjem http://http://www.ulvan-rederi.no. De er veldig proffe på frakt av båt. Trenger ikke krybbe og de kan sette båten rett på sjøen, der du vil(nesten). Jeg kan ikke akkurat være enig i at det er en fordel at en ikke trenger krybbe. Hadde følt det mye tryggere hvis båten blir fraktet i krybbe ja. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Bergen dørk skrev On 12.4.2015 at 19.11: Bredden på båten er nok avgjørende med tanke på transport langs landeveien. Og det gjelder også høyden en båt blir ganske høy når den kommer opp av vannet. Einar Valde som er nevnt har brønnsemi som egner seg (kommer an på lengden) Hvis det er Baylineren som nevn så er det vel rimelig lenkelt å demontere targa'n Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fortego Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Jeg betalte 10 000,- fra Kristiansand til Stokke. Jeg tror nok 25 000+- som noen foreslår, er et fornuftig anslag. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Rolf Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Gjør oppmerksom på at denne tråden ble startet i april 2015 og at trådstarter ikke har vært aktiv på forumet siden juni ifjor... Så TS har nok hentet båten allerede. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.