tyskjohan Startet 13.April.2015 Link til dette innlegget Startet 13.April.2015 Hei Jeg skal skifte gasslange på min Hanse 341 fra 2004. Dessverre finner jeg ikke korrekt slange i noen båtbutikker på Østlandet eller på nett. Opplegget slik det står er at det der mutter i begge ender på den ene slangen (fra regulator på flasken til rør), og noe som jeg oppfatter kalles LINX i begge ender mellom enden av røret og komfyren. Jeg har ikke funnet hverken slange med LINX i begge ender, eller med mutter i begge ender. Har noen på forumet noen tips? Eventuelt et firma som kan lage slike slanger til meg? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Ta med gamle slangen til Tess, og få dei til å laga ny slange, med dei gamle slangestussene. Sitér dette innlegget Link to post
haraldk Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Fikk byttet mine slanger hos Hydroscand i Moss. Utfordringen hos meg var ikke links, men at konen satt fast på kobberrøret inn på komfyren og at det var mm gjenger, ikke tommer. Hadde den med til Seatronic for å bytte til ferdige slanger, men de hadde kun tommegjenger og kunne ikke hjelpe med konen som satt fast. Ble da anbefalt Hydroscand. De splittet de gamle kablene og brukte mm-mutterne på nytt. Jobb og materiale kom på langt mindre enn ferdige slanger. Anbefales! http://www.hydroscand.no/butikker/moss Mvh, Harald PS, de har butikk i Oslo også. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 (redigert) . Redigert 13.April.2015 av sor54@online.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tyskjohan Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Takk for gode tips! Fikk laget ny slange med de gamle beslagene og nye klemmer i syrefast på TESS Alnabru (etter å ha vært på TESS Kalbakken som hadde tomt for klemmer). Billig var det også! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.