Jump to content

Hvor kjøpe gasslange med links-mutter i begge ender

tyskjohan

Recommended Posts

Hei

Jeg skal skifte gasslange på min Hanse 341 fra 2004.

Dessverre finner jeg ikke korrekt slange i noen båtbutikker på Østlandet eller på nett.

Opplegget slik det står er at det der mutter i begge ender på den ene slangen (fra regulator på flasken til rør), og noe som jeg oppfatter kalles LINX i begge ender mellom enden av røret og komfyren.

Jeg har ikke funnet hverken slange med LINX i begge ender, eller med mutter i begge ender.

Har noen på forumet noen tips? Eventuelt et firma som kan lage slike slanger til meg?

På forhånd takk!

Fikk byttet mine slanger hos Hydroscand i Moss. Utfordringen hos meg var ikke links, men at konen satt fast på kobberrøret inn på komfyren og at det var mm gjenger, ikke tommer. Hadde den med til Seatronic for å bytte til ferdige slanger, men de hadde kun tommegjenger og kunne ikke hjelpe med konen som satt fast. Ble da anbefalt Hydroscand. De splittet de gamle kablene og brukte mm-mutterne på nytt. Jobb og materiale kom på langt mindre enn ferdige slanger. Anbefales!

http://www.hydroscand.no/butikker/moss

Mvh,

Harald

PS, de har butikk i Oslo også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...