Edh10 Startet 13.April.2015 Link til dette innlegget Startet 13.April.2015 Ser at 690 med innenbords ligger en del over 685 i pris. Kunne godt tenkt meg badeplattformen innenbordsmotor gir. Men har mer lyst på vedlikeholdet en utenbordsmotor har enn et drev... Noen med erfaringer eller meninger om dette valget? (Forresten noen som vet noe om køyemålene på disse båtene. Ligger 2 greit fremme og 2 greit i stikk-kabinen? Et par netter, ikke en 3.ukers:-)) Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Hei, var i sommer/høst der du er nå, og endte opp med 685. Brukte den 3-4 uker i august. Jeg er strålende fornøyd med mitt valg, men jeg vektla behovet for minimalt vedlikehold (derfor valgte jeg påhengser.... har erfaring med innenbordsmotor, men ikke drev, så derfor droppet jeg dette). Men hva som er riktig for meg, er jo ikke nødvendigvis det samme for deg..... når det gjelder køyer, så er min erfaring at liggeplass fremme funker for 1 og 1/2 person (vi har en halvannen år gammel gutt) og 2 i stikkabinen (her sover 2 greit) over en helg. Men det blir veldig intimt, og det forutsetter at man ikke er så stor i kroppen (vi i vår familie er mellom 160 - 175 cm). Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Hvordan er lengden i stikkøyen? Jeg har selv tenkt tanken på denne når prisene blir litt gunstigere.. Jeg er 2 meter lav, og sover ok i min 655. Burde vel kanskje gå opp et par størrelser til om det blir bytte... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GeirV Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Jeg får måle litt i kveld, så kommer jeg tilbake til dere:-) Sitér dette innlegget Link to post
Edh10 Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Takker så meget for svar! Ønsker lite vedlikehold og tenker derfor mest i retning utenbordsmotor. Siden du har en slik GeirV kan jeg jo spørre deg ut litt:-): Hva mener du at er minimum motor? Noen har jo 150 hk, er det greit? Har du baugpropell? Trenger man det? Vi er også korte og barn på 6 og 8, vi får finne en båt og gå om bord i for å sjekke. Flott om du legger ut målene på køyene GeirV. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 ok, jeg testet en 685 med 150 hk. Jeg syntes dette ble lite, bl a basert på at jeg stort sett alltid har med flere i båten + litt oppakning. Jeg er veldig fornøyd med 200 hk, anbefaler minst det. Har selv ikke baugpropell, men ønsker dette. Det er et bra vindfang i båten, og det er trangt blant båtplassene der hvor båten ligger...... men det har gått greit uten også. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 holder du til i nærheten av meg, må du bare komme til meg og ta en titt. gi meg i så fall en IM Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Stikkabinen er ca 190 lang og ca 115 bred. Går greit å ligge der for kona og meg, men vi er veldig glad i hverandre for å si det sånn.... Sitér dette innlegget Link to post
Edh10 Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 115x190 virker jo bra. Sjekket Yamarin 76 sin kabin og den er 100 bred (mail fra fabrikk) og det der snaut for 2 personer. Da blir det venting til det kommer flere 685`er på nettet. Det ligger noen der men jeg synes de er overpriset. (Virker som markedet også synes prisen er høy da de har ligget ute en god stund). Sitér dette innlegget Link to post
Edh10 Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Er det noen i Tønsberg/Vestfold som kunne tenke seg å la oss ta en titt ombord i en 685 (690)? (Den nærmeste å kunne besiktige er vel i Fredrikstad og den er overpriset synes jeg. Har ikke lyst å avtale besiktigelse når jeg uansett ikke skal kjøpe båten....). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.