Jump to content

Skibsplast 685 eller 690?

Edh10

Recommended Posts

Ser at 690 med innenbords ligger en del over 685 i pris. Kunne godt tenkt meg badeplattformen innenbordsmotor gir. Men har mer lyst på vedlikeholdet en utenbordsmotor har enn et drev...  

Noen med erfaringer eller meninger om dette valget?

(Forresten noen som vet noe om køyemålene på disse båtene. Ligger 2 greit fremme og 2 greit i stikk-kabinen? Et par netter, ikke en 3.ukers:-))

Hei, var i sommer/høst der du er nå, og endte opp med 685. Brukte den 3-4 uker i august. Jeg er strålende fornøyd med mitt valg, men jeg vektla behovet for minimalt vedlikehold (derfor valgte jeg påhengser.... har erfaring med innenbordsmotor, men ikke drev, så derfor droppet jeg dette). Men hva som er riktig for meg, er jo ikke nødvendigvis det samme for deg.....

når det gjelder køyer, så er min erfaring at liggeplass fremme funker for 1 og 1/2 person (vi har en halvannen år gammel gutt) og 2 i stikkabinen (her sover 2 greit) over en helg. Men det blir veldig intimt, og det forutsetter at man ikke er så stor i kroppen (vi i vår familie er mellom 160 - 175 cm).

Takker så meget for svar!

Ønsker lite vedlikehold og tenker derfor mest i retning utenbordsmotor. Siden du har en slik GeirV kan jeg jo spørre deg ut litt:-): Hva mener du at er minimum motor? Noen har jo 150 hk, er det greit? Har du baugpropell? Trenger man det?

Vi er også korte og barn på 6 og 8, vi får finne en båt og gå om bord i for å sjekke. Flott om du legger ut målene på køyene GeirV.

ok, jeg testet en 685 med 150 hk. Jeg syntes dette ble lite, bl a basert på at jeg stort sett alltid har med flere i båten + litt oppakning. Jeg er veldig fornøyd med 200 hk, anbefaler minst det. Har selv ikke baugpropell, men ønsker dette. Det er et bra vindfang i båten, og det er trangt blant båtplassene der hvor båten ligger...... men det har gått greit uten også. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...