Noreide Startet 13.April.2015 Link til dette innlegget Startet 13.April.2015 Hei Har en vanlig gummibåt på 3,1 meter (ikke rib. Vil tro at jeg egentlig skal ha kort stamme på den båten. Er det noe fare med å montere en motor med lang stamme eller vil jeg bare ikke få den store farten ? Noen som har erfaring med det ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 med for lang stamme så vil det ofte bli mer vannsprut opp fra stammen når du kjører i plan Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Magne A. Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Motoren vil vel nå bunnen mye før du egentlig ønsker med en gummibåt, men det vil vel gå fremover tenker nå jeg.... ? Du vil jo få mye ekstra brems i en stamme som står for langt ned Tror vel ikke at motoren kan ta skade, men er ikke ekspert på dette.. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Du vil få større belastning på akterspeilet på gunn av en større avstand ned til propellen. Tror det er snakk om ca 30%. Kan være grunn til å være litt forsiktig om du tøyer båtens maksimale motorstørrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Jeg har hatt en liten motor med lang stamme (4hk) montert på Gummijolle. Gikk helt fint og uten som helst problemer. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.