Jump to content

Hvilken kjetting til anchorlift barracuda DIN eller HtG

dsm

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal kjøpe kjetting til vinsjen, en Anchorlift barracuda 900.  Jeg kjøpte denne av en sideimportør og fikk da opplyst at kabelaret var for 7 mm DIN766 kjetting. Når jeg sjekket pris forhørte jeg med Ancholift norge også og der fikk jeg klar melding om at vinsjen ikk vil fungere godt med DIN 766 men kun med "orginal". Det er forsåvidt vel og bra, men når jeg sjekker produsentens hjemmeside så oppgis det  både 1/4" HT G43 og DIN 766 for kabelaret.

Jeg har ikke fått noen forklaring på hvorfor den ene kjettingen skal fungere bedre enn den andre. I dette bildet er prisen også av betydning, den spriker med drøye 1500,-. Og ikke unaturlig er Anchorlift Norge dyrest.

Men er virkningen bedre med "orginal" er de 1500,- kronene vel anvendt. Om ikke kan de jo benyttes til andre dingser.

Så derfor : Er det noen av dere som har erfaring med en av disse kjettingene på denne type vinsj ?

dsm 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...