Jump to content

Eksoslukt i båten fra Wallas 2400 etter den har stoppet

NW_390

Recommended Posts

Kjørte varmeren noen timer på lørdag og startet og varmet som normalt, kom litt hvit røyk av og til og det blåste varmt av eksosen på akterspeilet. Når vi slo den av gikk den som normalt i noen minutter før den skrudde seg helt av. Det blåste da kaldt rett før den skrudde seg av. Gikk inn i båten 5 min etter at varmeren hadde skrudd seg helt av og det var kraftig eksoslukt fra varmeren inne i båten. Det opplevde vi ikke når den gikk som normalt. Er det noen som kan ha en ide på hva det kan være? Ser ut som eksosslange sitter godt på varmeren og ser hel ut.

Eksos-slangen på Wallas 2400 er en 28 mm. rustfri fleksibel stålslange. Den blir ikke morken, men du kan jo se etter at den står skikkelig på plass i skrog-gjennomføringen. Jeg var ute for noe lignende, men hos meg var ugunstig og kraftig vind mot exsosutløpet, som forårsaket lukt i båten etter stopp. En annen ting som er viktig ved denne varmeren, er at det brukes riktig brennstoff.  Bruk ikke varmeolje. Fritidsparafin skal brukes på Wallas 2400.   Har erfart dette sjøl.

Skal ikke si det helt sikkert. Men mener det var rustfri fleksirør inni på min eksos og. Å den var gått i oppløsning. :)

Men etter å ha skiftet den. Fikk jeg og eksos inn i båten. Men det skyldtes som dere nevner: vindretningen. Men da koblet brannalarmen inn. Å jeg skal love dere at jeg våknet fort.. :)

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...