Chaparral_Steyr Startet 14.April.2015 Link til dette innlegget Startet 14.April.2015 Jeg har lenge ønsket å kunne digitalisere instrumentene mine på båten. Nå kan jeg få en instrumentpakke med EVC instrumenter billig. Selvfølgelig ikke optimalt med Volvo Penta logo i et Steyr oppsett, men totale kostnader teller også. Usikker om jeg har forstått VP oppsettet med EVC, men slik jeg har lest meg frem, bruker de både CAN J1939 og J1708/J1587 fra motorene. J1708/J1587 protokollen brukes vel dersom en feil oppstår og systemet tar over og kontrollerer motoren, feks reduserer turtallet. Jeg ønsker kun å koble opp EVC instrumentene direkte til min 2006 Steyr 256 og vil ikke benytte hverken en VP CIU eller DCU. Likevel trur jeg instrumentene vil virke, da J1939 protokollen går hele veien i et vanlig VP oppsett. Eller har jeg misforstått ? Noen som har prøvd tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.