niasjan Startet 15.April.2015 Del på Facebook Startet 15.April.2015 Lurer på å gå til anskaffelse av seilerstøvler og lurer på om noen på forumet har noe erfaring med Helly Hansen eller Zink sine støvler. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Viking Kadet!! Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
niasjan Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 Er det ingen som bruker noen av disse eventuelt Musto sine. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Jeg har fra Musto og er veldig godt fornøyd med disse. Zhik sine har jeg også hørt skal være veldig bra. Men billig er de jo ikke. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Har også musto HPX, som Framtia, god støvel og ikke for høy. Min far og bor har noen høye HH-støvler og jeg skjønner ikke at det kan være godt å bruke. De kan riktignok brettes ned... Synes også HH ser litt smale ut, mtp plass til tykksokker... Men smaken er jo så forskjellig. :) Sitér dette innlegget Link to post
Skhuds Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Bruker fortsatt Sebago Hankø. Akkurat passe retro til min 33 år gamle båt. Men ja, det meste nyere er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Jeg har et par sesonger brukt Musto HPX, og er ikke imponert prisen tatt i betraktning. Etter en 6-8 timer er støvlene gjenom våte og jeg er våt og kald på føttene. På den positive side skal nevnes at jeg klaget ti Musto og fikk tilsendt et nytt par. Det gjenstår å se (føle) om de holder mål. Under siste års Shetland race brukte vi begge to Musto og begge opplevde vi at støvlene ikke holdt tett. Jeg har tidligere brukt noen "neopren" støvler, husker ikke navnet, de holdt tett og var varme men ble rast slitt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 (redigert) Snakker du om Helly Welly? Veldig godt fornøyd, jeg. Redigert 16.April.2015 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Har vært gjennom de fleste støvlene. Musto sine lakk som en sil etter en sesong. Har hatt 3 par tre sesonger. De beste støvlene jeg har hatt er Henry Lloyd http://www.henrilloyd.com/extreme-waterproof-boot-y92040-blk-slv Garasjer er uvurderlig, og de er Pote tette etter et par sesonger. Kunne tenkt meg å prøve zhink støvlene. Men ser ut til at det tar lang tid før HL støvlene synker. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Har brukt HellyTechXP noen år nå. Veldig fornøyd. De er lette og veldig behagelige å ha på. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
niasjan Svart 17.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2015 Takk for svar så langt. Har Helly Welly skiftet navn eller har det kommet en annen Helly Hansen støvel. Tror det heller mot Zink sine da jeg har høy rist. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Helly Welly støvelen er bra. Godt grep og god å gå med.. vill gått for den med ekstra "gamsje" på utsiden (altså modellen over vanlig Helly Welly.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
tor_ef Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Jeg bruker disse fra Henri Lloyd. Greit priset, varme og komfortable. Kjøpte dem på Bestmarin i Trondheim for 14-15 hundrelapper tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjantimann Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Viking Kadet!! Jep! Jeg kødder ikke. Strålende støvler som tåler alt, og isolasjon kan justeres med ullsokker. Har seilt i årevis med samme Vikingstøvlene, inkludert i kalde strøk og to turer over atlanteren. Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 21.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2015 Blir du ikke klam og svett i disse da? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Har også Viking Kadet, med ullsokker i holder jeg meg varm og tørr i timesvis Opplever ikke at de blir spesielt klamme så lenge ullsokkene er tykke nok, men tar dem fort av hvis det skulle bli oppholdsvær og roligere forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Jepp. Eneste kjipe med kadettene er at de ikke koster spesielt mye... :-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.