Jump to content

Skjøting av rundstokk

Suzuki

Recommended Posts

er avhengig av å kunne skjøte en rundstokk omlag 30-35mm, som må kunne deles i 2-3 deler for lagring. Rundstokken er beregnet brukt til sjøkøye for småen, så den trenger ikke være all verdens solid.

Finnes beslag til skjøting av rundstokk ? Tenker på noe i nærheten av sånne "teltstenger" med metallbeslag og "sneppert" fjærlåsing. Eller må man få spesialdreid beslag i metall av noe slag ?

Tips mottas

Suzuki

No boat needed..

Hva med å bruke sånne skjøtemuffer som de bruker på stengene til faner og store flagg av den typen podene skal bære på 17-mai?

Sjekk på en godt utstyrt jernvareforretning, det kan være lettere å finne en diameter på rundstokken som passer skjøtemuffa enn omvendt!

Bjaas

(Med faner og smellstikker i anledning dagen og fremtiden!)

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Hva med å kontakte noen nærliggende bedrifter som produserer saker og ting i aluminium? noen rørstubber i alu, med ca riktig innerdiameter må vel passe greit? Her i byen har vi Sørlandets aluminiumsprodukter, SAP, de har hjulpet meg de få gangene som jeg har trengt noe hjelp/ deler iallefall, alternativt kan du sjekke opp med noen som lager produkter i syrefast/rustfritt.

Knut

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...