Jump to content

Motorhavari i Saga 8000, selges som den ligger (Sogn)

Vitjaren

Recommended Posts

Sist veke måtte eg på sjøen for å slepe i land ein kjenning med motorstopp. Slike spørsmål er noko ein aldri svarer nei til. Årsaka var at oljefilter ikkje vart teita opp etter filterskifte og etter ein times gange på veg heim til eigen havn mista han motoroljen. Når lampe/ alarm vart aktivert var det for sent og berge motor. Motor er pr i dag fast i sylindrane.  Båteieger er ikkje motorkyndig og ser bere dei mørke sidene og vil levere båt til gjennvinningstasjon.  Eg tykjer dette er for gale og meiner det må no vere ein ypperlig anledning for ein ungdom/Vaksen og skaffe seg eit prosjekt der alt med båt er ok men motor må overhales. Er 10000,- mykje forlangt for ein båt utan motor?

Onkelen min hadde en 7000, en 2 fot kortere versjon.   Motor er under motorkasse midt i båten , og bør være lett å komme til fra alle kanter på disse.   I de første årgangene var det ofte Perkins motorer. 

Vil si 10-20000 er grei pris om resten er i ok stand

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Oj, ufattelig trist å lese!

Når slikt oppstår er det veldig lett for at man gir helt opp og bare vil ha det vekk i full fart. Noen ganger er det greit, mens i andre sammenhenger kan det være greit å trekke pusten godt og telle til ti og så se etter en løsning..

Du skriver ikke hvilke motor dette er, men ser noen av den typen båt har samme motor som er lagt ved link til under her. Finnes sikkert flere slike i brukt hvis man kikker litt rundtforbi.

Bare en tanke...

http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=56846690&searchclickthrough=true

Redigert av Gudrun (see edit history)

Oj, ufattelig trist å lese!

Når slikt oppstår er det veldig lett for at man gir helt opp og bare vil ha det vekk i full fart. Noen ganger er det greit, mens i andre sammenhenger kan det være greit å trekke pusten godt og telle til ti og så se etter en løsning..

Du skriver ikke hvilke motor dette er, men ser noen av den typen båt har samme motor som er lagt ved link til under her. Finnes sikkert flere slike i brukt hvis man kikker litt rundtforbi.

Bare en tanke...

http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=56846690&searchclickthrough=true

stiv pris på den ihvertfall..

til en 8000 ville jeg ikke hatt noe mindre enn 70-75hk om båten er tenkt å kjøres som en halvplaner.   Onkelen min hadde 49hk Perkins i sin 7000 og det var marginalt.    

MD21 er en helt ok motor så lenge den kjøres med moderat effektuttak, men å putte den i en 25 fots halvplaner er nok å be om trøbbel

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...