Martin Blomberg Startet 16.April.2015 Link til dette innlegget Startet 16.April.2015 Jeg har i dag en vanlig fettsmurt pakkboks som jeg må bytte talgpakkning på og passer på å sjekke om jeg skal bytte til annen akseltettningsmekanisme. En som ikke lekker vann. Nå har jeg lest mye bra om Volvokondom her på båtplassen. Tenkte å eventuelt bytte til en slik løsning. Men jeg har vridbar propell (og jeg vet ikke hvilket fabrikat det er). Er Volvo kondom (http://seasea.no/Motortillbeh%C3%B6r/VOLVO_PENTA/AXELT%C3%84TNING_30MM_828422) kompatible med vridbar propellanlegg? Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Det kommer an på hvilken type reversering du har. Hvis propell-akslingen har trekkstang innvendig, skulle det gå bra med Volvo tetning. For da er det ingen bevegelse ut / inn på akslingen. Men hvis det er typen med rør utenpå akslingen du har, er jeg mer usikker. Da er det en bevegelse ut / inn i hylsepakkboksen. Om du kan bruke nevnte tetting da, vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Volvo anbefaler jo ikke å bruke slik gummipakkboks hvis det det f. eks benyttes fleksibel kopling(er) i innstalasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Sjekk diameter på hylserør og aksling/trekkrør først. Flere vribare anlegg har et forhold mellom disse målene som ikke passer med volvokondomet. Og da er det jo ikke mer å tenke på.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.