Seileren.. Startet 17.April.2015 Del på Facebook Startet 17.April.2015 Kommet over denne nettsiden med veldig billige seil, men er dette være for godt til å være sant ref prisene ? Er det noen som har erfaringer fra dette stedet, evt bestilt - brukt disse seilene ? http://resensails.dk/ Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Wow det var billig.. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
bc45 Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Billige seil er ofte dårlige seil sydd i Asia, dessverre. Jeg har selv kjøpt billige seil som var gode èn sesong. Da blir det ikke så billig likevel Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Etterhvert har det vel blitt sånn at de fleste seilloft syr seil i Asia, og det trenger ikke være noe problem hvis spesifikasjoner og kvalitetskontroll holder mål. De billige seilene har gjerne dårligere design, dårligere materialer og/eller dårligere kvalitetskontroll. og dermed kan prisen senkes. De har neppe særlig produktutvikling sammenlignet med de store seilloftene.. Jeg blir heller ikke veldig imponert over utsagn ala "Hvad nytter det, hvis man har det bedste design, den bedste sejldug og de bedste fittings, hvis sejlet ligner noget lavet af elever i 4. klasse i håndarbejde?" Her beskylder de vel egentlig konkurrentene sine for å lage dårlige produkter? Bra materialer og design, men elendig søm...? Man må gjerne spare penger og kjøpe seil hos Resen Sail, men jeg mistenker at man får det man betaler for. Men det er et personlig valg, så hver enkelt får kjøpe seil der de vil. Og hva gjør du hvis seilet er mottatt i Norge og det har en feil? Sender det tur/retur Danmark med posten, i stedet for å kjøre innom den lokale seilmakeren? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
alf-inge Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Og hva gjør du hvis seilet er mottatt i Norge og det har en feil? Sender det tur/retur Danmark med posten, i stedet for å kjøre innom den lokale seilmakeren? Med nærmeste "lokale seilmaker" mer enn 1100 km unna, er det vel like greit å sende det til Danmark med posten, som et annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Alle billige seil er vel sydd I Asia uansett, så da kan men vel like gjerne velge den billigste av dem. Usikkerheten om kvaliet og passform blir likevel den samme? Men Breeze er ikke mye dyrere og da har en straks en seilmaker I Norge å snakke med, og det er verd noen kroner det også. Uansett så er det mange som ville hatt stor glede av Nye seil, selv om de er I Dacron. En får fort en ny hverdag kontra utblåste seil. PS Finner ikke hjemmesiden til Breeze, eksisterer ikke det lenger? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Bredde finnes ikke lenger. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Breeze.... Jævla autokorrekt.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
SeilSJT Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Breeze er botrte. Men ikke fordi dette ikke fungerte. Det fungerte så bra at Elvstrøm Seil videreutviklet konseptet og tok det inn som et økonomialternativ i sin egen serie. Norsk Seilloft. Designet og produsert i Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
ResenSails Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Hej og mange tak for interessen i Resen Sails. Jeg er blevet gjort bekendt med denne tråd, og vil meget gerne svare på jeres spørgsmål. Vores sejl er af højeste kvalitet - både materialer og design. Vi bruger kun anerkendte mærkevarer, både i sejldug og i fittings/beslag og vores faste sejldesigner er en af de bedste overhovedet. Vi får ikke syet sejl i Asien - vores sejl bliver syet i Europa, enten i Danmark, Polen eller Holland. Vi kunne ikke eksistere på 4. år, hvis det vi laver ikke er 100% i orden. Husk i øvrigt at priserne på vores hjemmeside er med 25% dansk moms, og at vi trækker momsen fra, når sejlet sendes til Norge. Mange hilsener Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Seileren.. Svart 20.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2015 Takker for mange innspill. Jeg bryr meg lite om hvor seilet blir laget, så lenge kvaliteten er bra. Har flere som har bestilt fra Kina og er veldig fornøyde, har fått priser fra LeeSail som jeg også ble anbefalt, som også er veldig billige.æ Jeg ønsker egentlig en litt nærmere leverandør - mellom mann- for evt justeringer osv. Venter spent på tilbakemelding ang priser/anbefaling og garanti fra Resen Sails Sitér dette innlegget Link to post
Seileren.. Svart 24.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2015 Eneste jeg har funnet når jeg googler Resen Sails er at de ikke svarer på henvendelser, og det ser ut til å stemme. Sendte mail forrige Fredag, fikk svar samme dag på at de skulle sjekke dette og komme tilbake senest mandag. Fremdeles ikke svar fra de, selv om jeg har sendt purremail.. Tror de mistet meg som kunde her... Sitér dette innlegget Link to post
joefos Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Hey, skal prøve de nå. Kan gi tilbake melding hvordan de er. så krysser fingrene, og forhåpentligviss en fjord. Hilsen Joe Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Hey Joe. Fikk du bestilt seil hos Resen Sails? Sitér dette innlegget Link to post
Baylife Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Noen som har noen erfaringer med disse seilene nå? Vurderer de selv, men er jo ikke noe poeng å kjøpe om de er søppel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.