Christina 3 Startet 17.April.2015 Link til dette innlegget Startet 17.April.2015 Hei. Satte varmeren på fullt når vi dro fra havn. Når vi hadde kjørt i ca en time begynte det å lukte brent fra luften ut. Har sjekket rundt brenneren men kan ikke se noe feil. Noen som har vært borti dette ? Nå står den å går på halvt men syns det fortsatt lukter litt Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 18.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Kjører den på lampeolje nå så får vi se om det hjelper Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Min d3l begynte å sote noe voldsomt i påsken. Da luktet det litt inne også. Kjørte igjennom 2 liter lampeolje men sotingen avtok ikke. Eksosen var overmoden for utskifting, så den har jeg kjøpt ny. Og kom nettopp hjem fra båten nå med eberen. Tenkte å åpne den å se om brennkammeret er nedsotet. Har du mye sot ut eksosen? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Jeg tror jeg ville ha åpnet den og byttet pakninger. Jeg gjorde dette på vår i fjor (D5L), og da var pakningene helt uttørket og gikk i oppløsning ved demontering. Hvis D3 er noenlunde lik vår, så er det en grei sak å ta service selv. En annen mulighet hos deg kan være at luft kanalene er delvis strupet (?) og at du dermed får en veldig varm slange nær varmeren. Da kan det vel hende at slangen avgir litt brent lukt. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Hos min var det denne som er gåen: Bytter dog alt av pakninger også når jeg først har den åpen! Eksossiden var forøvrig nesten tettet av sot. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Samme hadde jeg og lukta kom av at det var brukt deler av billigsorten til slangene ! Helt oppsmuldra et gren pga av varmen !! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Hadde en d3l en gang som luktet svidd, og noen dager seinere tok det fyr i kretskort/ elektronikk som ligger rundt vifta. Sjølvslukket uten annet en luktskader, og ble kassert. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Christina 3 Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Nei den soter ikke. Kan verken se eller høre den når man står foran båten :-) Kjørte et par timer på lampeolje og nå er lukta vekk..... Vi får bare prøve videre neste helg.... :-) Men takker for innspill.... Vh Christina 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.