Roger og Olina Startet 17.April.2015 Link til dette innlegget Startet 17.April.2015 Har Engebo ankervinsj. I år bråker den som om den var full av småstein. Har sett om det er noen fettnippler noe sted, men nei da. Det var en kar på brygge som mente at jeg måtte skru av trekkhjulet og åpne kassa. Så var det sikkert noen nippler der. Noen med erfaring på dette? Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 (redigert) Har den begynt å bråke ja så sjekk under dekslet, bør renses og smøres år om annen. mener jeg har Engebo 33 ankervinsj har ikke sett noen nipler under dekslet, åpnet ca. hvert 6 år. Denne å må vekk på 30 modelene Redigert 18.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger og Olina Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Takk for det. Fant ut av det. Det var faktisk 2 smørenippler under dekselet. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Takk for det. Fant ut av det. Det var faktisk 2 smørenippler under dekselet. Mvh Roger Hei Roger Hvor sitter disse smørenipplene ? Jeg har også litt lyd i min Engbo vinsj, lik med den på bildet. Men har ikke funnet noen nippler. larss Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Det satt fakstisk 2 gummipropper på dekselet. En på toppen og en på venstre side. Men jeg fikk ikke ned fettpressa på den på toppen. Så jeg måtte ta dekselet. Da må du ta av hjulet på siden. Denne saken som tauet går i og en beskyttelsesring på innsiden av hjulet. 6 skruer på kassa og vips, er den av. Tok meg totalt 30 min Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Hei og takk for svar. Hadde av dekselet i fjor, da releet brant fast og vinsjen heiv hele tiden. Greide å stoppe den med å holde inne en Av knappene på fjernkontrollen. Litt hektisk med å komme seg ut av lagunen på Randøya da :) Filte da opp innslaget på releet med en liten fin fil og sammtidig satte jeg inn koplingspunktene på releet med Lanolin så det skulle bli mulig å bytte releet ved neste annledning. Holdt på ganske mye med vinsjen da, men så ikke noen smørepunkter, får vist ta en ny titt og smørerunde nå igjen. Om det ikke er smørepunkter snakker vi vell om en lagerbyttejobb ? larss Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Nja, det skal jo være lukkede lager i denne. Men er usikker på om det er lukkede lager i motoren også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.