GeirV Startet 18.April.2015 Link til dette innlegget Startet 18.April.2015 Hei, kjøpte en båt her i høst med ilas ankervinsj. Den fungerte greit i høst. når jeg tok båten i opplag, tok jeg ut blytauet og vasket det + demonterte frikoblingen for å rengjøre og smøre de delene bruksansvisningen sa skulle smøres. Når jeg skulle legge inn tauet, ville selvfølgelig ikke herlighetene samarbeide.... Greia er at den bare spinner rundt, med tau og det hele. Ser av en youtube video at en bøyle skal ligge tett inntil skiven og godt i inngrep med stoppeknastene. Vel, jeg ser jo at min ikke gjør det. Er det her feilen ligger? Evt noen som ser om noe er feilmontert? NB; jeg har ikke skrudd på noen annet enn frikoblingen og er ganske sikker på at den er satt sammen riktig. Jeg monterte innledningsvis med fjæra høyere opp, men da kommer ikke tauet i inngrep med kabelarene. Når jeg sammenligner videobilder på youtube med min ankervinsj, ser det ut som om hele bøylen er blitt skjev..... noen kommentarer? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Jo feilen ligger der. Bøylen virker som en stopper begge veier så når du kjører ut så skal glide krans legge seg under tauet og når du kjøre opp så skal tauet legge seg ned i kabularen. Lurt å stramme den fjærbøylen som presser tauet ned også ! Lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
GeirV Svart 18.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Jepp, var i båten og skrudde løs bøyla. Så da at den hadde sprukket i sveisingen. Heldigvis har jeg en nabo som var sveiser på Nymo, så jeg har godt håp om å få sveiset den. Men det går vel an å få kjøpt ny bøyle, tenker jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.