wesling430 Startet 18.April.2015 Link til dette innlegget Startet 18.April.2015 Hei har en bmc 2,5 som jeg akkurat har anskaffet meg. Har fått byttet dieselfilter på den og åpnet lufteskrue for få ut luft samtidig som jeg fyller filteret med diesel men har pumpet en evighet med håndpumpa i dag og det har ikke kommet diesel enda. Da lurer jeg på om det er slik det skal være? Noen som har erfaring med bmc eller tips? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Den kan være defekt, prøv også å roter motoren litt. Må ofte stå på et bestemt sted disse for å fungere bra Sitér dette innlegget Link to post
Gamle Dampen Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Søker "bmc fuel" på Utube, du vil finne hvordan man lufter motoren riktig. Han er heter Sebastion Hibbert. My written norwegian is not very good, if I have not made myself clear please let me know! :-) Sitér dette innlegget Link to post
wesling430 Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Takker for svar,skal ta en titt på youtube og stikke i båten og fortsette senere idag. Sitér dette innlegget Link to post
Gamle Dampen Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Jeg har samme motor som du :-) jeg vet at det finnes PDF kopier of verksted manualler for 2.5L BMC motorer her på forumet. BTW jeg montert et hånd pumpe like man primer påhengsmotorer med. Jeg monterte det mellom fuel tanken og den første fuel filter. Jeg kjøpet den fra Biltema. PS lykke til startings idag.. Sitér dette innlegget Link to post
wesling430 Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Ja tenkte å montere noe slikt her å,men blir ikke nå siden det er full tank og ingen krane på tank. Ser det ikke er lett å få tak i deler til disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Kjøpte deler herfra når jeg hadde bmc http://www.asap-supplies.com Sitér dette innlegget Link to post
Gamle Dampen Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 For sliter deler (LO og fuel filter, impellor etc) jeg bruker Nogva i Søviknes. Ask for Trygve. Motor olje, jeg kjøpe fra biltema "universal tractor olje" klokkehoder forteller meg at mineral olje er bedre....bruker same olje i girkassa. Og jeg holder øyene på Finn bruktbåtdeler,for example, jeg kjøpt en Bowman oljekjøler til girkassa for 1/3 del av nypris. Leyland motorer er slitersterk motorer, foresten 2.5L var ofte brukt i London Taxis, Sitér dette innlegget Link to post
wesling430 Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 takker for svar,følger selv med på finn etter deler.kjekt å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.