Jump to content

eldre kartplotter, cetrec, finner plutselig ikke satelitter

cavaler

Recommended Posts

Som tittelen sier så finner ikke kartplotteren i båten min satelittene lenger, den bare søker og søker og da virker jo selvfølgelig ingen funksjoner heller, kartet kommer frem og jeg kan zoome i kartet men den viser ikke båten i kartet eller fart, den ene turen virket alt normalt og neste gang finner den ikke satelitter, plotteren er en cetrec 10.5" fra ca 2001.Noen som har en ide hva det kan være? Etter det jeg har forstått så har den innebygget antenne, og har kun tilkoblet pluss og minus

Mvh Rune

Har samme problemet med min Garmin 292 første gangen jeg slår den på for sesongen. For hver år jeg har hatt den bruker den lengre og lengre til for å finne satellitter. I fjor lot jeg den stå på kontinuerlig i 2 døgn for den fant satellitter. Hadde ingen problemer med dette etter den første oppstarten i sesongen. Mulig det kan være en minnefunksjon som lader seg ut gjennom vinteren uten tilkobling av strøm. La den stå på en stund og se om problemet løser seg, har fungert i flere år for meg.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

En liten oppdatering her, etter skifte av batteriet var det ingen forskjell på plotteren, oppførte seg akkurat som før, det ble til at vi invisterte i kart på nettbrett som ser ut til å funke greit så langt, men, idag når vi skule ut med båten så satte jeg på kartplotteren som jeg alltid gjør, og, i dag fungerte den akkurat som den skal, fant satelitter og alt virket upåklagelig, det merkelige er at vi har en annen gps i båten og den sluttet også å fungere samtidig som plotteren, dette er to helt adskilte apparater, begge falt ut samtidig, og begge begynte å virke igjen samtidig, forstå det den som vil....... er det noen satelitter som har vært ute av drift eller?

Mvh Rune

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...