Jump to content

Male motorrom. Hvilken malingstype?

Martin Blomberg

Recommended Posts

Jeg skal male om vegger og gulv i motorrommet. Underlaget er antik topcoat. Der det er hull i topcoaten i gulvet er det oljeforurenset glassfiber som stikker frem. I kjølsvinet er det sement som også har olje på seg. Veggene er uten skader på topcoaten. Men noen steder ruglete og olje som sitter fast. Olje sitter også fast noen steder på gulvet.

Hva kan jeg bruke av maling på sementen i kjølsvinet?

Krever Top Coat 100% fettfri underlag for å feste skikkelig?

(Har kjøpt Top Coat på Biltema)

Regner med at jeg ikke klarer å få bort oljerestene overalt.(Har gnukket og gnidd med Zalo og med motoavfetting ørten ganger allerede).
Forslag om hva jeg kan gjøre for å forbedre underlaget slik at malingen fester mottas gjerne også :-)

Se bilde under for motorrommet:

bilde

Har akkurat malt kjølsvinet med Danboline fra International. Til tross for nokså lemfeldig vasking og en del fett i bunnen ser det ut som at malingen sitter skikkelig. Jeg brukte malervask på sprayflaske fra Biltema som eneste forbehandling. Vet ennå ikke om det vil holde på sikt, men foreløpig ser det veldig bra ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...