Martin Blomberg Startet 18.April.2015 Link til dette innlegget Startet 18.April.2015 Jeg skal male om vegger og gulv i motorrommet. Underlaget er antik topcoat. Der det er hull i topcoaten i gulvet er det oljeforurenset glassfiber som stikker frem. I kjølsvinet er det sement som også har olje på seg. Veggene er uten skader på topcoaten. Men noen steder ruglete og olje som sitter fast. Olje sitter også fast noen steder på gulvet. Hva kan jeg bruke av maling på sementen i kjølsvinet? Krever Top Coat 100% fettfri underlag for å feste skikkelig? (Har kjøpt Top Coat på Biltema) Regner med at jeg ikke klarer å få bort oljerestene overalt.(Har gnukket og gnidd med Zalo og med motoavfetting ørten ganger allerede).Forslag om hva jeg kan gjøre for å forbedre underlaget slik at malingen fester mottas gjerne også :-) Se bilde under for motorrommet: Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 18.April.2015 Link til dette innlegget Svart 18.April.2015 Har akkurat malt kjølsvinet med Danboline fra International. Til tross for nokså lemfeldig vasking og en del fett i bunnen ser det ut som at malingen sitter skikkelig. Jeg brukte malervask på sprayflaske fra Biltema som eneste forbehandling. Vet ennå ikke om det vil holde på sikt, men foreløpig ser det veldig bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 i det lange løp vil nok malingen løsne hvis det er fett og dritt under Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Hva er beste måten å fjerne fettet (dvs motorolje) fra en ruglete antikk gelcoat? Gelcoaten har sprekker. Hva gjør jeg der gelcoaten har sprekker? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 (redigert) Acton kan vel brukes. At det er sprekker i gecoaten har vel ingen betydning. Men er ikke lett å se ut i fra bildet. Aceton har den evnen at den fjerner fukt. Noe som er bra før du begynner å male. Redigert 19.April.2015 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.