Jump to content

Dieselfilter FF167A og FF167 (Fleetguard)

Bonaqua

Recommended Posts

Burde nok stått her - og kanskje det står der også men eg som er "blind". Har noken med motor type 2728 erfaring så fint om de gjev eit ord. Sabb motor sitt varenummer på dette filteret (FF167) er 942018. Når eg googler så ser eg at det er 1/10 mm differanse i mål. Tenkte å bytta i dag men tull dersom FF167- filteret er feil.....og eg skulle hatt FF167A.

Burde nok stått her - og kanskje det står der også men eg som er "blind". Har noken med motor type 2728 erfaring så fint om de gjev eit ord. Sabb motor sitt varenummer på dette filteret (FF167) er 942018. Når eg googler så ser eg at det er 1/10 mm differanse i mål. Tenkte å bytta i dag men tull dersom FF167- filteret er feil.....og eg skulle hatt FF167A.

Så ikke de jeg heller

Her har de laget et kombi filter mulig Fleetguard har sluttet å lage.  

http://kaize.en.alib...uel_filter.html

Begge

http://cfpfilters.com/store/fleetguard_filters_ff16.html

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 8 år senere...

Gammel tråd som dukket opp på Google, men like aktuelt i dag. Filteret er opprinnelig etter Lucas CAV296 filter...

Forskjellen på Fleetguard sitt FF167 og FF167A er rett og slett gammel og nyere forbedret type. Enkel cellulose-innmat som går i oppløsning etterhvert. FF167A er da forbedret utgave, både i holdbarhet og bedre filtrering (tåler mer flow).

pipe skrev for 10 timer siden:

Å ja,den gamle "gode" Lucas CAV holderen som er utskjelt av flere her inne som har plunder med å få de tette.

Er ikke så redd for å avsløre egen inkompetanse, så ja @pipe jeg er en av de som har opplevd utfordringer med å få dette assembliet tett. Kjøpte 10 pack og skulle standardisere... båter, minigravere, minidumpere, flishugger, snøfres ++ var veldig fornøyd så lenge det varte.

Må være ærlig å si at jeg mener å være lite berømt som en som produserer lekkasjer og har jobbet sertifisert med høye trykk i mange år, men her blir jeg slått ut av under en bar...

Sier ikke at alt er CAV sin feil, men tror nok det finnes bedre systemer.

dieselfan skrev On 16.9.2023 at 23.31:

Sier ikke at alt er CAV sin feil, men tror nok det finnes bedre systemer.

Bedre systemer finnes absolutt! Men CAV sine er enkle, greie og billige, og gjør jobben for min del. Et pluss er også at de er tilgjengelige nesten overalt. Jeg har hatt slike i et par og tjue år nå, og synes ikke utfordringene er store nok til at jeg vurderer å skifte til nyere ting. Så da blir det nok CAV en stund til for meg tenker jeg. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 13 timer siden:

Bedre systemer finnes absolutt! Men CAV sine er enkle, greie og billige, og gjør jobben for min del.

Er ikke uenig med deg der, og som jeg skrev så legger jeg ikke hele skylden på CAV :wink:

index skrev for 13 timer siden:

Et pluss er også at de er tilgjengelige nesten overalt.

Det er et godt og viktig poeng. Om et filtersystem er meget bra, MEN ikke tilgjengelig så er det totalt sett ikke en god løsning for hvermansen.

oberst1 skrev 46 minutter siden:

Som vannutskiller og forfilter er de dårlige mot dagens patenter, har ikke vannseparator heller.

Det ble det avgjørende argumentet for meg. Også har jeg lagt meg opp et lite lager av filter, slik at jeg slipper med å stresse om jeg må bytte utenom rutinen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...