Bonaqua Startet 19.April.2015 Del på Facebook Startet 19.April.2015 Noken som kan bekrefta at desse to filtertypene (Fleetguard 167 og 167A) egentlig er like og begge kan brukast på samme motor ( 6 sylindret Ford Sabb/200 hk - trur type 2728) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 (redigert) Det burde stå her http://viewer.zmags.com/publication/b4dbd76f#/b4dbd76f/82 http://energostock.ru/upload/fleetguardcat.pdf http://kaize.en.alibaba.com/product/890841231-218529329/For_Fleetguard_FF167_FF167A_fuel_filter.html Redigert 19.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bonaqua Svart 19.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2015 Burde nok stått her - og kanskje det står der også men eg som er "blind". Har noken med motor type 2728 erfaring så fint om de gjev eit ord. Sabb motor sitt varenummer på dette filteret (FF167) er 942018. Når eg googler så ser eg at det er 1/10 mm differanse i mål. Tenkte å bytta i dag men tull dersom FF167- filteret er feil.....og eg skulle hatt FF167A. Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 Mener at ff167a har høyere kapasitet (75l vs 50l timen) og noe finere filtreringsgrad (12 vs 16 micron?). Jeg tar dette fra toppen av hodet så mulig tallene ikke stemmer helt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 (redigert) Burde nok stått her - og kanskje det står der også men eg som er "blind". Har noken med motor type 2728 erfaring så fint om de gjev eit ord. Sabb motor sitt varenummer på dette filteret (FF167) er 942018. Når eg googler så ser eg at det er 1/10 mm differanse i mål. Tenkte å bytta i dag men tull dersom FF167- filteret er feil.....og eg skulle hatt FF167A. Så ikke de jeg heller Her har de laget et kombi filter mulig Fleetguard har sluttet å lage. http://kaize.en.alib...uel_filter.html Begge http://cfpfilters.com/store/fleetguard_filters_ff16.html Redigert 19.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
oberst1 Svart 14.September.2023 Del på Facebook Svart 14.September.2023 Gammel tråd som dukket opp på Google, men like aktuelt i dag. Filteret er opprinnelig etter Lucas CAV296 filter... Forskjellen på Fleetguard sitt FF167 og FF167A er rett og slett gammel og nyere forbedret type. Enkel cellulose-innmat som går i oppløsning etterhvert. FF167A er da forbedret utgave, både i holdbarhet og bedre filtrering (tåler mer flow). Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Å ja,den gamle "gode" Lucas CAV holderen som er utskjelt av flere her inne som har plunder med å få de tette. Er vel bare ett generelt råd i gi og det er å kjøpe Delphi HDF 296. Dette filtret er det orginale og er lettere å få tett enn andre filter hvis man sliter med det. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 pipe skrev for 3 timer siden: Å ja,den gamle "gode" Lucas CAV holderen som er utskjelt av flere her inne som har plunder med å få de tette. De jeg har troffet med det problemet, er de som har glemt å ta ut den gamle pakningeen og Wix kom med en rund oring for noen år siden, den må væer firkant. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dieselfan Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 pipe skrev for 10 timer siden: Å ja,den gamle "gode" Lucas CAV holderen som er utskjelt av flere her inne som har plunder med å få de tette. Er ikke så redd for å avsløre egen inkompetanse, så ja @pipe jeg er en av de som har opplevd utfordringer med å få dette assembliet tett. Kjøpte 10 pack og skulle standardisere... båter, minigravere, minidumpere, flishugger, snøfres ++ var veldig fornøyd så lenge det varte. Må være ærlig å si at jeg mener å være lite berømt som en som produserer lekkasjer og har jobbet sertifisert med høye trykk i mange år, men her blir jeg slått ut av under en bar... Sier ikke at alt er CAV sin feil, men tror nok det finnes bedre systemer. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 De filterne der har jeg klokeilg holdt meg unne de siste 40 årene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 dieselfan skrev On 16.9.2023 at 23.31: Sier ikke at alt er CAV sin feil, men tror nok det finnes bedre systemer. Bedre systemer finnes absolutt! Men CAV sine er enkle, greie og billige, og gjør jobben for min del. Et pluss er også at de er tilgjengelige nesten overalt. Jeg har hatt slike i et par og tjue år nå, og synes ikke utfordringene er store nok til at jeg vurderer å skifte til nyere ting. Så da blir det nok CAV en stund til for meg tenker jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oberst1 Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 Filtrene i seg selv er en dinosaur, billige og enkle. Som vannutskiller og forfilter er de dårlige mot dagens patenter, har ikke vannseparator heller. Allikevel er det mange som har de ombord til mindre og eldre motorer, aggregater osv... Sett mange bli byttet ut til Separ SWK2000/5 over årenes løp. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.September.2023 Del på Facebook Svart 18.September.2023 index skrev for 13 timer siden: Bedre systemer finnes absolutt! Men CAV sine er enkle, greie og billige, og gjør jobben for min del. Er ikke uenig med deg der, og som jeg skrev så legger jeg ikke hele skylden på CAV index skrev for 13 timer siden: Et pluss er også at de er tilgjengelige nesten overalt. Det er et godt og viktig poeng. Om et filtersystem er meget bra, MEN ikke tilgjengelig så er det totalt sett ikke en god løsning for hvermansen. oberst1 skrev 46 minutter siden: Som vannutskiller og forfilter er de dårlige mot dagens patenter, har ikke vannseparator heller. Det ble det avgjørende argumentet for meg. Også har jeg lagt meg opp et lite lager av filter, slik at jeg slipper med å stresse om jeg må bytte utenom rutinen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.