Lars H. Startet 19.April.2015 Link til dette innlegget Startet 19.April.2015 Vi ligger nå på Østre Bolærne, og nå klokken 2000 viser termometeret +15gr. Det er stille og solen skinner. Men for ikke lenge siden var det T-skjortevær og over 17 grader! herlig å være pensjonist og ikke måtte tilbake på jobb mandag med bilkøer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Herligt! Absolut en positiv ting ved pensionisttilværelsen! Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Ja, det var deilig utpå der idag Lars! Vi fikk ut båten idag og var i området også. Noen båter var det på vannet, men ikke mange... Fin tid nå! Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Sånn bilder er til pin og plage for oss som ikke har fått motoran på plass enda :D satse på å få løfta inn de 2 store grønne iløpet av uka.. så er det drev og bunnstoff.. :) stresssss :D men, etter på blir det forhåpentligvis chilaxxx Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Vi koste oss på Verdens Ende, var totalt 3 båter og hadde det like godt og varmt som dere! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Mulligan Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Vi ligger nå på Østre Bolærne, Hvilken av dem? Garnholmen? Skarvesete? Eller Østerbollæren? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 (redigert) Er det flere østre bolær øyer?? Trodde det var tre øyer som danner Bolærene, Vestre, midtre og østre Uansett ut ifra bildet så er det tatt fra gjestebrygga på østre bolæren. Redigert 21.April.2015 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mulligan Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Bollærne er et arkipelag som består av 40 øyer, holmer og skjær. Navnet betyr egentlig bolverk eller vern. Strekker seg fra Havskåren til Tørfest. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Det var nytt for meg (og mange andre vil jeg tro), interessant med slik lokalkunnskap:) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kallethekid Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Siden du er så lokalkjent Mulligan, klarer du kanskje å se på bildet hvor de ligger? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Det klarer selv jeg å svare på, bildet er tatt fra havna på Østre Bolæren i retning Nøtterøy/Tønsberg. Midt i bildet ser vi Vestre Bolæren, mens vi i bakgrunn til venstre ser Bjerkøy/Hvaløy/Nøtterøy Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
dennrick Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Gjestehavna på Østre Bolærne var en av de første vi besøkte da vi skaffet oss vår første "store" båt i 2007 - en Bavaria 300 Sport. Fint å se bilder derfra når jeg ikke er der. Vi trodde da at dette var en "uthavn" Siden da har vi vært innom 3-4 ganger i sesongen, og tatt en natt der. Ingen blir helt lei av å ta turen til fots rundt øya, eller å prøve fiskestanga rundt omkring. Gutta vil nok alltid huske dette stedet. Vi var der i påsken, så her et et lite glimt fra oss på slutten av denne videoen:http://www.nrk.no/vestfold/batpasken-er-i-gang-1.12291939 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.