Jump to content

Ulyd etter tau i propell - Scand Baltic

Møkkalasset

Recommended Posts

Fikk tau i propell i går. Skjønte det med det samme, men rakk ikke reagere så motoren stoppet på tomgang. Etter at alt var fjernet var det en ekkel lyd - slik som metall mot metall. Både forover og akterover. Etter å rolig ha prøvd litt frem og tilbake forsvant den gradvis. Er nå helt borte, Har også testet på høyere fart. Bør jeg likevel ha båten på land for å sjekke, eller kan jeg slå meg til ro med at lyden forsvant? Kan det være cutlesslageret som må "gå seg til" etter en kraftig momentvridning?

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

Har også vært ute for lignende hendelse tidligere. Jeg fikk løftet opp båten hurtig og greit, for å få en inspeksjon under flapsen og rundt propel/aksel/ror etc, bare for å være helt på den sikre siden at ingenting var skadet/løsnet, o.l. under. Ellers blir man jo gående halve sesongen å bekymre seg ang.en mulig skade etc. hvis man ikke får sjekket dette en gang for alle. Tror nok jeg ville vurdert en oppløfting av båten, for å være helt sikker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...