Prebensen Startet 19.April.2015 Link til dette innlegget Startet 19.April.2015 Dere som har samme gasshendel kjenner til knotten. Den man må trykke inn for å sette båten i fri. Den kommer ikke ut igjen. Den har satt seg fast inne. Noen tips om hvordan jeg får den ut igjen? Skrudde ut den unbrakoskruen på undersiden uten at det hadde noen merkbar effekt. Kommentar fra moderator: Tittel endret, var "Den lille knotten for å sette vp2002 i fri" Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Merkelig att du trykke inn en knott for og sette i fri. Jeg må selv trykke inn en knapp for og sette den i gir ikke fri ! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Knotten er vell for å kunne gi gass uten at den skal gå i gir. Ta av plastkoppen som sitter over, må være noe som har kilt seg fast der. Sitér dette innlegget Link to post
Prebensen Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Det stemmer. Men er ingen plastkopp over. Det er bare en messingknapp i akslingen av gasshåndtaket. Dette har vært treg et par sesonger, men fungert fint. Nå gikk den inn (i fri), men kommer ikke ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Prebensen Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Ingen som har opplevd dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Ingen som har opplevd dette før? Har opplevd at den begynner å gå tregt. Da er det lurt å spraye på noe smøring før den setter seg helt fast. Sprayer litt før hvert vinteropplag. Hvis det er litt bevegelse i den (til tross for at den sitter helt inne) så kan du spraye olje og bevege på den, så slipper den sansynligvis etterhvert. En binders eller to kan kanskje presses inn på hver side for å hjelpe til å trekke den ut? Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Min er begynt å bli litt treg og.. skal smøre den opp straks for å få vekket den til live igjen.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
index Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Litt smøring og litt lirking så burde den komme. Settskruen under holder kun selve armen, ikke knotten. Du kan eventuelt ta av armen og plastdekselet bak for å komme litt bedre til. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Herman Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Hvis du demonterer hele hendelen, (fjener håndtaket, platen bak og skrur opp skruene som holder alt fast til båten) kan du vippe ut hele mekanismen. Såvidt jeg husker kommer du da til fra baksiden og kan dytte knappen utover. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Festina_Lente Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Viktig at denne funker. Alltid. Skift hele leamikken er mitt råd. Har skiftet med en gang de begynner å gå tregt. Og Volvo har nå kommet med en ny, litt mer sexy variant ;-) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Min har også begynt å bli treg og jeg kunne tenkt meg å bytte den ut. Er det enkelt å bytte til den sexy varianten og hva koster den? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Min har også begynt å bli treg og jeg kunne tenkt meg å bytte den ut. Er det enkelt å bytte til den sexy varianten og hva koster den? Fikk en brosjyre sist hos VP-dealeren. Kostet ca 13-1400 NOK? og skulle være kompatibel med gamle motorkontroller og kabler. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 I vanlig VP stil er ikke denne noe de lager selv. Det er en Teleflex kontroller med VP sticker. http://www.hjertmans.se/produkter/styrning-reglage/styrning-reglage-1/motorreglage/motorreglage-sidomontage Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Og man er 100% sikker på at den passer og er enkel å bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 BTDT Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Og man er 100% sikker på at den passer og er enkel å bytte? Man har tenkt å teste det ut i løpet av våren Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Bytta i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Den knappen har ingen viktig funksjon. Brukes kun for å kunne ruse motoren opp i turtall mens den står i fri. Men den kan demonteres og få fjernet rust slik at den går lett igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.