Frissy Startet 20.April.2015 Link til dette innlegget Startet 20.April.2015 (redigert) Hvor lang tid må jeg påregne for herding av skruer i sikaflex i glassfibeskrog? Altså: jeg borrer hull, fyller med sikaflex 291 for maritim bruk og skrur skrue inn. Når kan båten sjøsettes? Redigert 20.April.2015 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 skal skruene holde noe??? greit nok at sikaflex limer men det er vel grenser? Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Frissy Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 (redigert) skal skruene holde noe??? greit nok at sikaflex limer men det er vel grenser? Sikaflexen skal ikke holde skruene, men kun som tetting.Montering av hekkmontert ekkoloddgiver/svinger. Skruene holder giveren etter anvisning fra levrandør, men bruk av sikaflex kun for at vann ikke kommer inn i glassfiberen. Det var anbefalt fra garmin. Stod ikke noe om herdetid mm Redigert 20.April.2015 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Jeg mener at Sikaflex også herder under vann. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Herdetid finner du i databladet. Søk på sikaflex 291 hos Google, så er det første treff som kommer opp. 2mm tar ett døgn ved 10 grader, 4mm tar drøyt 2 døgn. Vil tro at du kan regne med at det herder like godt fra begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Siden det er snakk om Sikaflex i et skruehull, med skrue vil det jo være så lite Sika at herdingen skulle være over på noen timer. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.