.Torstein. Startet 20.April.2015 Link til dette innlegget Startet 20.April.2015 (redigert) Ja, som overskriften viser så har jeg kjøpt meg ny båt. Etter mye om å men siden jeg driver med reisejobb ville jeg ikke hatt tid nokk til å gjøre ferdig sollux'n så den ble solgt. Fant ut at jeg nå heller ville bruke litt ekstra for å få en båt ferdig fikset. Tidligere eier har vist i stor grad om å vedlikeholde båten sin. Den ser ny ut enda !! Det er minimalt jeg vill oppgradere, men er åpent for forslag ? Bilde av båten er med vinterkalesje Redigert 20.April.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 (redigert) Gratulerer med Marex da mister :) Er det dette som er nyervervelsen http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57727932 Redigert 20.April.2015 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TICORA Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Grattis! Som tidligere Marex eier så er jeg sikker på at du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Gratulerer med Marex da mister :) Er det dette som er nyervervelsen http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57727932 Det er helt korrekt Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Grattis! Som tidligere Marex eier så er jeg sikker på at du blir fornøyd. Ja jeg tenker dette er en grei første båt med cabin for en liten familie på 3.! Så for en heller kline til med noe større ettervert Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Hadde samme båt og motor (Yanmar 3GM, sjøvannskjølt) 22,5hk?) i flere sessonger på åtti-tallet. Var veldig godt fornøyd med denne, både båt og motor fungerte prikkfritt. Nå skal det legges til at jeg gjorde en del forandringer ombord, grovt sagt: hevet dørken 3-4 tommer under førerstol, i tillegg "delte pantryet på midten", og satte en lik stol på den siden også. Fjernet den standard lanterne masta, og fikk laget meg en lanterne-bøyle på vindskjermen, pluss en del små forandringer. Båten ble solgt for mange år siden, så jeg har ingen bilder av den.. God solid snekke. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Snadder :-) Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Gratulerer med ny flott båt! Blir mange kjekke turer for familien i den :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Grattis! Den så fin ut! Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
.Torstein. Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Takker for det alle sammen, godt å se det er tidligere eiere med positive erfaringer. Kan ikke annet en å glede meg til å få den på vannet Båten er ny rubbet/polert og stoffet så vet ikke helt hva mer jeg skal ta fatt i før jeg sjøsetter den. Men er det noen som vet type badeplattform som passer fint på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Kan ikke huske det fantes noen orginal badeplattform til denne båttypen, (Marex/Joda 24), men båten er jo ut av produksjon for mange år siden uansett. Nå finnes der jo også mange "universale" badeplattformer i handelen hos diverse båt sjapper som kan tilpasses slike snekke skrog, så du får nok tak i noe. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 flott båt:) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Gratulerer. Fine linjer i skroget! Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Kan ikke huske det fantes noen orginal badeplattform til denne båttypen, (Marex/Joda 24), men båten er jo ut av produksjon for mange år siden uansett. Nå finnes der jo også mange "universale" badeplattformer i handelen hos diverse båt sjapper som kan tilpasses slike snekke skrog, så du får nok tak i noe. Har allerede vært i kontakt med forhandlere og det fantes et par uten noen store tilpasninger, så det ordner seg. Er en kar på finn som selger en flott badeplattform i glassfiber til en sollux som jeg venter mål på. Kunne tenkt meg å støpt om den, deretter bare lakket den opp i en Ral farge. Hadde kanskje blitt finere ?? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 1.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Sjøsatt !!! ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.