Bidevind Startet 21.April.2015 Link til dette innlegget Startet 21.April.2015 Hei ! En bekjent har hatt ut motoren for overhaling og skal nå skru sammen motoren og drevet. Motoren trekkes på plass ved å stramme skruene som holder motoren og drevet sammen. Motor og drev går lett rundt før og under sammenskruing men når de strammes den siste millimeteren så låser det hele seg slik at det ikke lenger er mulig å dreie motor og drev rundt. Noen som har vært borte i noe lignende? Kan det være "smuss" som gjør at drevet kommer i press og som gjør at det går i lås? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Hei Eg hadde same problemet på ein av mine 2GM20F Der hadde mekanikar skifta zimmerring på akslingen. Han hadde klart å montera demparplata feil veg. Symtoma var heilt like dei du skildrar, men det var mogeleg å dreia motor å drev. Det var berre mykje tyngre, og ikkje råd å starta motoren. Hugs å festa boltane, på demparplata, med locktite. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Hei og takk for svar! Demperplata er ikke demontert, så den står nok riktig i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Jeg hadde same problem på Volvo MD2040 i sommer. Den gang var problemet at jeg hadde vært uheldig og kjørt splinesene på demperplate og aksling kant-i-kant, med skade på splines til følge. Jeg måtte ha alt fra hverandre - og file splinesene, og sette det sammen med litt grease denne gang. Det var lurt, for da gikk det så meget bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Har nå fått litt mer info og det er viktig å få renset rillene på drevakslingen og demperplata godt før montering. I dette tilfellet var det litt gammelt rusk som la press på demperplata. Når det ble skrudd sammen ble det press på demperplata som førte til en skade på innsiden av demperplata. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.