Teerex Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/mercruiser/2014/gasoline/sterndrive/8m0080334r.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
_Torgeir Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Bensiner ja, kom på ca 10 lapper ekstra for propell, ny gass/gir hendel og batterikabler. Det er en forbruks måler på den, ligger på ca 40ltr/ ved 25kn mener turtallet var rundt 3800-3900 da. Greit med det nye startsystemet, et liten turn på nøkkelen og så ordner den resten selv. Slutt på litt gass etc. :) Stod i boken at den ikke skulle ha max turtall første 10 timer og minst mulig tomgang, sikkert samme teksten som terrex postet over. Er det slik at motorer generelt ikke har godt av å kjøre på tomgang? Vi tøffer ofte rundt på tomgang eller litt over og nyte sol og sommer :) (når den er her) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 En moderne innkjørt 4-takts bensinmotor har nok ingen problemer med tomgangskjøring men har sikkert ikke vondt av en halvtime i planingsfart heller innimellom. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
steyr t Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Leste litt lenger opp i tråden at den nye 4.5 litern bare er en oppusset 4.3l ,men det er ikke riktig . Den er helt nyutviklet og deler ikke en eneste del med tidligere motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 (redigert) Lesning: http://boating.forumsee.com/a/m/s/p12-56717-033875--review-mercruiser-bayliner-215-deckboat.html Helt klart ikke bare en oppborret/stroket utgave av 4,3 V6. Redigert 24.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
_Torgeir Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Det er vist nok første motor Mercruiser har utviklet kun for båt. Tidligere modeller er hybrider som brukes både i bil og båt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Nesten korrekt.. det finnes et unntak, iallefall delvis. Nemlig Mercruiser 470 3,7 liter 4-syl https://www.mercruiserparts.com/mercury_mercruiser_3-7.htm Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
steyr t Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Det er enda et unntak og det er de nye racingmotorene fra 1350-1650 hk! disse er utviklet av Mercury og nå er det vistnok noen i nascar miljøet som går andre veien og lager bilmotor av båtmotoren. Tipper det blir greit drag i de bilene! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.