Geir Hel Startet 23.April.2015 Link til dette innlegget Startet 23.April.2015 Vært uten båt siden påsken,og eg måtte slå til denne båten med navn Missi en Sandvik 25 ac med defekt md11 motor. Har fått lov til å beholde navnet Missi av gamle eigeren som faktisk også er medlem her. Ska kjøpe ein lik motor som eg ska hente ein av dagene,men siden eg vil vaske og stelle i motor rommet,så vil eg heller gjøre det i hjemmehavna. så eg monterte ein påhengsmotor i dag Pluss reserve motor Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
cosmic Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Dette blir spennende. Skal bli kjekt å følge med på. Sikkert en praktisk båt. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 24.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Fått Båten fra Kårstø til kopervik,så nå har eg meg min første ankerpils i ny båten med gjestbrygga Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
cosmic Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Gratulerer. Og tatt ibruk umiddelbart,skjønner jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Takker. Endelig I haugesund brukte 3.5 timer fra kopervik til hgs Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
cosmic Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Hvilken motor som skal erstattes? Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 (redigert) mener jeg så en md11 for 500 på finn Edit: vekke nå. På min jakt etter 8gr. gir kom jeg over en md11 til 500 som virket! Sikkert feil pris, men nå ligger der en til 5000 som ikke virker. Det kan man også si er feil pris Redigert 25.April.2015 av Sjuren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Md11 men kommet over ein som er delvis overhalt med nye rådelager og stempel ringer,å den er heldigvis i strøket her.blir nok motor bytte her i Haugesund Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hobby 430 Sport Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Dette blir nok bra ;) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Vaska overbygget på mandag Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Takker. Endelig I haugesund brukte 3.5 timer fra kopervik til hgs Lengre tid enn jeg brukte på å slepe en flytebrygge samme strekning det jo! Du kan nok trygt sies å være undermotorisert med 4hk...;-) Håper du får tak i ny motor snart, så du kommer deg i drift igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Fult i skjegg og blåskjell i motstrøm går ikke fort nei. Glemte å oppdatere på søndag da motoren som skal i er i boks. Nye rammelager og stempelfjører pluss ekstra deler.Å den er ferskvann kjølt Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
hanto1 Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Et stort + for ferskvannskjøling. Både MD11 & 17 holder vanligvis leeenge med ferkvannskjøling. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Veldig bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rikki Tikki Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Gratulerer med ny båt! Dette skal bli spennende å følge. Får håpe du er flinkere/mer effektiv enn meg. Jeg brukte vel 9 mnd på motorbytte. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Ikke løye det knasa når eg måtte bruke makt for å tørne akslingen https://youtu.be/nTjXNPXnE8Y Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bodehode Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Jeg vil ikke fremstå som en bedreviter, men kanskje du skulle tatt opp og rengjort litt... ? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Viknes 6BY Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Hyggelig å hilse på. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 (redigert) Ja takk det samme te deg, Viknes 6BY Redigert 29.April.2015 av Geir Hel (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Jeg vil ikke fremstå som en bedreviter, men kanskje du skulle tatt opp og rengjort litt... Båten skal på slipp i min hjemhavn,for bunnsmørning/skifte av skrogjennomføringer og polering. Skal børste av det værste på sjøvannsinntaket og propell før turen går videre hjem Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 30.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Mangler bare kranbil Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
cosmic Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Går rette veien dette. Snart på tur du. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2015 Fikk endelig start på motoren som ska i https://youtu.be/EF9VnUkmQUg Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hobby 430 Sport Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Skjer det noe her da? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Geir Hel Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Så i dag på min egen 45 årsdag tok eg å snudde båten Senka ny motoren Og starta den https://youtu.be/bMVkG_XxzSE Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.