Hobby 430 Sport Svart 15.August.2015 Link til dette innlegget Svart 15.August.2015 Luft i dieselen ?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Geir Hel Svart 9.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2015 Tatt toppene av,fant ut hvorfor motoren ikke va i slag,eine topppakningen var blitt defekt sikkert på grunn av grop i toppen Så da hadde det gitt trykk i kjølesystemet Den andre toppen trenge bare ein rens Må også bytte gearkassa for den vil ikke i revers lenger. Går i revers når den er kald,eller når eg hive den fra forover til revers. Håper gearkassa og ein topp som sto i båten er iorden Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 11.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2015 Bestilte topppakninger på Eurofritid tirsdag og har fått hentelapp i dag,er ganske fornøyd med det.. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 11.September.2015 Link til dette innlegget Svart 11.September.2015 Satser på at det blir bra da:-) Slip inn ventilene når du først har toppene av da, så får du litt bedre komp også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 11.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2015 Satser på at det blir bra da:-) Slip inn ventilene når du først har toppene av da, så får du litt bedre komp også. Ja eg har tenkt litt på det,så eg tror der er greit å bruke tid på slikt når toppene er av. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 6.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2015 Satt sammen motoren sist uke,så nå går motoren bedre enn når eg kjøpte den. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 6.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2015 Høres veldig bra ut! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Skrudde av luka til gear spalten for å se hvorfor gearen ikke vil i revers.Tok å dytta konen frem og tilbake mens eg snudde på propellakslingen, tar/låse seg i forover gear men er lett/slurer i revers,så eg tar å bytter gearkassa ifra delemotoren før eg setter båten på land (skal kjøpe meg ein båt som eg skal bo i :-) ) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 28.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Fiksa litt på flexi koblingen etter gearkasse bytte,har ein lik denne som måtte ha nye gummi på Siden de eg kjøpte tidligere har mindre bolt diameter som her Så gjenbrukte eg strips for å sentrere bolt i spesial mutter for å ikke få kast Vips så blir koblingen rett montert Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 4.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2015 God dag.Det nærmer seg å få Missi på land til eg har henta båten eg skal bo i,og før det ville eg finne ut hvorfor eg bare fikk 1800 omd av di 2500 den skal ha. Så eg tok å justerte regulatoren til dieselpumpa (noe eg burde tenkt på i mai) Så nå får eg 2100 omd med grodd skråg, men motoren starter som ett skudd når den er kald Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
cosmic Svart 4.November.2015 Link til dette innlegget Svart 4.November.2015 hvilken båt skal du bo I? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2015 Håper/tror/satse på denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=61597715&searchclickthrough=true Har ikke sett på den enda Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 5.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2015 (redigert) Har sikkert hatt minst 4 liter motor olje i kjølen den siste tiden,så det var dags for å få det opp,etter elpumpa ikke fikk mer opp,så brukte eg drillpumpe (heile 70 liter ekstra) på grunn av smal kjøl. Så gikk eg over til vakuum prinsippet for å få resten av dritten For så å tømme oppi ein annen dunk. 4 fulle gule dunker med olje blanda vann. Så nå er det klart til kjølvask. Redigert 5.November.2015 av Geir Hel (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bertramsen Svart 9.November.2015 Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 Her er en billig flott båt du kan bo i: Bud over 100' vurderes, står det. http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=66969057 Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Vedå Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 hei. utolig artig å lese i denne tråen da jeg overtok båten for 1,5 år siden. i skrivende stund har vi nylig revet gulvet og rammeverket under og rundt motor da det var råttent og klart for utskiftning. motoren fungerte heller ikke så vi har skaffa oss ny motor. nå har jeg pikket rust av motorfestet og malt det i "pentagrønn"! så nå er vi er klare til å sette i ny motor, bygge nytt rammeverk og legge opp helt nytt ledningsnett. kjøpte båten da jeg var 17 med en kompis og min lillebror. jeg/vi fant ikke motivasjon til prosjektet før nå... og nå er jeg 19. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.