Jump to content

Oppshining/rep av Sandvik 25 ac

Geir Hel

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Tatt toppene av,fant ut hvorfor motoren ikke va i slag,eine topppakningen var blitt defekt sikkert på grunn av grop i toppen

bilde

Så da hadde det gitt trykk i kjølesystemet

bilde

Den andre toppen trenge bare ein rens

bilde

bilde

Må også bytte gearkassa for den vil ikke i revers lenger. Går i revers når den er kald,eller når eg hive den fra forover til revers.

Håper gearkassa og ein topp som sto i båten er iorden

Endelig båt igjen

• 4 uker senere...

Skrudde av luka til gear spalten for å se hvorfor gearen ikke vil i revers.Tok å dytta konen frem og tilbake mens eg snudde på propellakslingen, tar/låse seg i forover gear men er lett/slurer i revers,så eg tar å bytter gearkassa ifra delemotoren før eg setter båten på land (skal kjøpe meg ein båt som eg skal bo i :-) )

Endelig båt igjen

• 3 uker senere...

God dag.Det nærmer seg å få Missi på land til eg har henta båten eg skal bo i,og før det ville eg finne ut hvorfor eg bare fikk 1800 omd av di 2500 den skal ha.

Så eg tok å justerte regulatoren til dieselpumpa (noe eg burde tenkt på i mai) Så nå får eg 2100 omd med grodd skråg, men motoren starter som ett skudd når den er kald

Endelig båt igjen

Har sikkert hatt minst 4 liter motor olje i kjølen den siste tiden,så det var dags for å få det opp,etter elpumpa ikke fikk mer opp,så brukte eg drillpumpe (heile 70 liter ekstra) på grunn av smal kjøl.

Så gikk eg over til vakuum prinsippet for å få resten av dritten

bilde

For så å tømme oppi ein annen dunk. 

4 fulle gule dunker med olje blanda vann. Så nå er det klart til kjølvask.

bilde

Redigert av Geir Hel (see edit history)

Endelig båt igjen

• 2 år senere...

hei. utolig artig å lese i denne tråen da jeg overtok båten for 1,5 år siden. i skrivende stund har vi nylig revet gulvet og rammeverket under og rundt motor da det var råttent og klart for utskiftning. motoren fungerte heller ikke så vi har skaffa oss ny motor. nå har jeg pikket rust av motorfestet og malt det i "pentagrønn"! så nå er vi er klare til å sette i ny motor, bygge nytt rammeverk og legge opp helt nytt ledningsnett. kjøpte båten da jeg var 17 med en kompis og min lillebror. jeg/vi fant ikke motivasjon til prosjektet før nå... og nå er jeg 19. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...