rolk Startet 24.April.2015 Link til dette innlegget Startet 24.April.2015 Kan noen forklare meg hvor fartsområde 4 går i Bergensområde. Sitér dette innlegget Link to post
sjøkriger Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Forskrift om Fartsområder, § 10 «Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres (Fartsområde 4)» sier følgende: Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann. De nærmere geografiske avgrensninger for dette - inndelt i forhold til Sjøfartsdirektoratets stasjoners beliggenhet - er fastlagt i Vedlegg IV. For farvannet vest for bergen sier vedlegg IV: « innenfor denne linje: Knapsko - sørsiden Gjeitanger - Bratholmen - Rotøene - Ramsø - nordsiden Hanøen.» Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 For farvannet vest for bergen sier vedlegg IV: « innenfor denne linje: Knapsko - sørsiden Gjeitanger - Bratholmen - Rotøene - Ramsø - nordsiden Hanøen.» Dette er avgrensningen for fartsområde 1, Helt innelukket farvann iht. vedlegg I. Avgrensingen for fartsområde 4 er innenfor linjen Texlen - Oddene - Lyngø - Løna - vestsiden Laagø - Vestre Odden - Greipingskjær - Storodden - Braken - Gangvarskjær - Leste Odde - Nordøen - utsiden Fedje - Store Frelsø - Holmengrå fyr - Utvær fyr. Dette er en kombinasjon av avgrensing for fartsområde 3 og 4. iht. vedlegg III og IV. Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 (redigert) Eg har vert på lovdata og sett alle disse stedene. Hvor står det at det er en kombinasjon av fartsområde 3 og 4 som gjelder. Beskrivelsen av fartsområde 4 stopper ved Espevær og starter igjen ved Holmen grå fyr. Er det fartsområde 3 som gjelder mellom her. Redigert 25.April.2015 av rolk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 (redigert) Slik jeg tolker forskriften så må fartøyet ha fartssertifikat for liten kystfart hvis det skal operere utenfor avgrensingen for fartsområde 3 mellom Espevær og Holmengrå. Redigert 26.April.2015 av Fiks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Slik jeg tolker forskriften så må fartøyet ha fartssertifikat for liten kystfart hvis det skal operere utenfor avgrensingen for fartsområde 3 mellom Espevær og Holmengrå. Ja, jeg kom også til samme konklusjon - og når man kjenner farvannet, så er det slett ikke urimelig ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
rolk Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Takker for svar. Dere har sikkert rett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.