Diddn Startet 25.April.2015 Del på Facebook Startet 25.April.2015 Som tittelen sier så har jeg en tohatsu 9.9 2-takt 04 mod som ikke starter. Den får bensin og det er gnist. Det som jeg lurer på er om tennspolen er kortsluttet? Da motoren har vært under vann. Motoren har gått i 15 sekunder før det ikke var liv i den mer. Har ohmet tennspolen og fikk rundt 1000 ohm. Har lest at den skal være rundt 3600 ohm ca. Fargen på gnisten er hvit. Jeg lurer derfor på om fargen på gnisten har noe å si? Da jeg mener å huske at gnisten skal ha en blåaktig farge. Finnes det forskjellige typer symptomer ved forskjellig farge på tennplugggnisten? Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 få ordnet med ginsten sånn at den er som den skal være for det er viktig, har du hatt av svinghjul og rensket under der ? for det er viktig, kan også da være greit og ta opp forgasser og bensinpumpe og få rensket det, sånn at det ikke begynner og ruste der. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 Har du sjekket komp'en ? Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 Hei. Hadde samme problemet på en 5 hk Yamaha, det var så enkelt som vann i forgasseren. Gjorde den gull rein, så sveiv den som ei klokke. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 Takk for svar alle sammen :-) Tok den ut i dag å prøvde å starte den med startgass da tente den. Ikke vet jeg hva som gikk av den sist jeg prøvde?Det er samme pluggene som står i motoren nå. Kompresjonen har jeg sjekket men kan ikke huske hva verdiene var. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 Svinghjul har ikke vært av men vurderer å ta det av selv om motoren skulle finne på å starte nå. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 det er lurt og ta en grundig sjekk på motoren, tøm og gjør forgasseren helt ren og pen =) under svinghjulet er det lurt og tørke og renske. smør også alle ledninger og alt som har med strøm på motoren og gjøre med sånn elektrospray for og få bedere kontakt så kanskje det hjelper på og få bedere gnist, den elektro sprayen fordriver også ut fukt av kontaktene. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 Jeg har hatt forgasseren fra hverandre og sprayet alle elektriske kontakter. Prøvde å se om den ville tenne på startgass i sted noe den ikke hadde lyst til. Har ikke bensintanken her akkurat nå, men ville selvfølgelig brukt bensin om jeg hadde hatt den her. Ohmet tennspolen og fikk rundt 1400-1800 ohm. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 Lurer på å ta av svinghjulet i morgen og ta en kikk under der ja. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Lurer på å ta av svinghjulet i morgen og ta en kikk under der ja. Legg ut noen bilder davel? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Husk at startgass ikke har oljeblanding, så begrens bruken av denne på totaktere.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.