Jump to content

Tohatsu 9.9 som ikke starter har gnist og får bensin!

Diddn

Recommended Posts

Som tittelen sier så har jeg en tohatsu 9.9 2-takt 04 mod som ikke starter.

Den får bensin og det er gnist. Det som jeg lurer på er om tennspolen er kortsluttet? Da motoren har vært under vann.

Motoren har gått i 15 sekunder før det ikke var liv i den mer. Har ohmet tennspolen og fikk rundt 1000 ohm. Har lest at den skal være rundt 3600 ohm ca. Fargen på gnisten er hvit. Jeg lurer derfor på om fargen på gnisten har noe å si? Da jeg mener å huske at gnisten skal ha en blåaktig farge. Finnes det forskjellige typer symptomer ved forskjellig farge på tennplugggnisten?

Mvh Diddn

det er lurt og ta en grundig sjekk på motoren, tøm og gjør forgasseren helt ren og pen =) under svinghjulet er det lurt og tørke og renske. smør også alle ledninger og alt som har med strøm på motoren og gjøre med sånn elektrospray for og få bedere kontakt så kanskje det hjelper på og få bedere gnist, den elektro sprayen fordriver også ut fukt av kontaktene.

Jeg har hatt forgasseren fra hverandre og sprayet alle elektriske kontakter. Prøvde å se om den ville tenne på startgass i sted noe den ikke hadde lyst til. Har ikke bensintanken her akkurat nå, men ville selvfølgelig brukt bensin om jeg hadde hatt den her.

Ohmet tennspolen og fikk rundt 1400-1800 ohm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...