Grønnskollingen Startet 25.April.2015 Del på Facebook Startet 25.April.2015 Hva er akseptabelt spenningstap mellom batteri og startmotor? 2%? 3%? Går det greit med enda høyere tap? Min foreløpige utregning er at jeg med 4 meter trekk og en 1kw starter vil trenge 50mm2 hvis jeg aksepterer 3% tap, men trenger 70mm2 hvis jeg vil ha 2% tap. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 Når du regner ut kabelstrekk, må du regne med lengden fra plusspol, gjennom hovedbryter,starter, og tilbake til minus pol. Hvis du kun har 1000w starter vil 50mm2 være nok i haugevis. Men har du 4 eller 8 meter kabelstrekk? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 4 meter. 2 meter til 2 meter fra. Noen fordeler skal man ha ved å ha en liten båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.