Jump to content

Hansvik 18 combi som dorge/trollingbåt

Mons Olav

Recommended Posts

Hei skal prøve meg på dorging av sjøørret og laks igjen og vil da ha en styrehusbåt med varme installert.Det som er viktig er att farkosten er retningsstabil i dorgefart og det er det ikke alle såkalte vestlandsbåter som er.Vindfanget blir det jo vanskelig å gjøre noe med.Modellen har kjøl så jeg vil tro man slipper å ratte den så mye??.Har en båt med en defekt Mercury 40 som jeg tenkte å kjøpe.Vil sette på en ny motor trolig Yamaha 50 hk på denne.

ELLER er det andre båter som egner seg bedre? Tips mottas ang.god trollingbåt.

Redigert av Miki-222 (see edit history)

Båt med fjernkontroll

Ja, hansvik 18 combi vil eg faktisk anbefale. God plass og praktisk dekk ute, Gode muligheter inne under tak. 
Har selv en med tohatsu 40 hk ( forige eier mener denne er justert til 50 menn tviler). Denne synst jeg blir bittelitt i minste laget med flere i båten og litt utstyr osv med. 

Men er storfornøyd med sjøegenskaene egentligt, måtte i fjord flytte båtten fra kai og gå til molo pga storm, og da slo sjøen over bak i hekken men følte meg faktisk helt trykk fordet.

MENN, veldig vindfang, så ved litt sjø og vind kan den fort bli utfordrende og komme inn i tranger moloer og brygger med pga liten kjøl, så vill nesten si at styre posisjonen ute er mer egnet enn og ha inne :). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...