Mons Olav Startet 25.April.2015 Link til dette innlegget Startet 25.April.2015 (redigert) Hei skal prøve meg på dorging av sjøørret og laks igjen og vil da ha en styrehusbåt med varme installert.Det som er viktig er att farkosten er retningsstabil i dorgefart og det er det ikke alle såkalte vestlandsbåter som er.Vindfanget blir det jo vanskelig å gjøre noe med.Modellen har kjøl så jeg vil tro man slipper å ratte den så mye??.Har en båt med en defekt Mercury 40 som jeg tenkte å kjøpe.Vil sette på en ny motor trolig Yamaha 50 hk på denne. ELLER er det andre båter som egner seg bedre? Tips mottas ang.god trollingbåt. Redigert 25.April.2015 av Miki-222 (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Team Colibri Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 18 Combi er en glimmrende trollingbåt. (50 eller helst 60 HK fungerer bra på det skroget.) En båt med dyp V-bunn vil være enda mer retningsstabil, og vindfang har du så det holder, men en god autopilot takler de utfordringene. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
abbor Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 De franske styrhusbåtene med stegkjøl er svært stabile i dorgehastigheter, men har selvsagt en utfordring med vindfanget ved finmanøvrering som inn og ut av småbåthavn i kraftig vind. Sitér dette innlegget Link to post
Baljo Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Ja, hansvik 18 combi vil eg faktisk anbefale. God plass og praktisk dekk ute, Gode muligheter inne under tak. Har selv en med tohatsu 40 hk ( forige eier mener denne er justert til 50 menn tviler). Denne synst jeg blir bittelitt i minste laget med flere i båten og litt utstyr osv med. Men er storfornøyd med sjøegenskaene egentligt, måtte i fjord flytte båtten fra kai og gå til molo pga storm, og da slo sjøen over bak i hekken men følte meg faktisk helt trykk fordet.MENN, veldig vindfang, så ved litt sjø og vind kan den fort bli utfordrende og komme inn i tranger moloer og brygger med pga liten kjøl, så vill nesten si at styre posisjonen ute er mer egnet enn og ha inne :). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.