Jump to content

Yamaha F115 trim tilt indikator

fiat

Recommended Posts

Hei, 

Det er et en bryter som virker omtrent som et potensiometer. Mothaken er montert på stammen din og potensiometeret på motoren. 

Pilen på bildet viser der mothaken skal stå, denne er i plast og mangler på bildet. Ringen er rundt potensiometeret. Tipper feilen din ligger enten i at mothaken er sprukket/knekt/mangler eller at det mangler noe rundt armen på potensiometeret slik at den ikke treffer mothaken.

bilde

Bryteren ser du f.eks. her 

http://www.simyamaha.com/Yamaha_Trim_Sender_p/67h-83672-01-00.htm

Da var feilen funnet med exsperthjelp fra båtplassen. Klaven på akselen var knekt og vandret som den ville og dermed fikk ikke pot-meteret gjort jobbem sin.

Da gjenstår det å demontere og prøve å få tak i bare denne klaven. ser at det selges helst i hele set med pot-meter delen også

Har brukbare bilder men har ikke helt draget på hvorda jeg skal legge det inn, men prøver :yesnod:

https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55004/delen_som_er_knekt.jpg

kjetillunde: Den hvite dingsen som er festet på akselen er jo den som var "knekt" hos meg og er skiftet med en forbedret utgave I stål.

Er den hel og sitter fast på akselen er ikke feilen der.

"utveksten", på den hvite dingsten skal treffe en bevegelig liten arm på den sorte dingsten (sensor,potmeter) som er montert rett over.

Er den lille armen bevegelig?? Gir det utslag på instumentet når armen beveges?? (strømmen må være på...)

kjetillunde: Den hvite dingsen som er festet på akselen er jo den som var "knekt" hos meg og er skiftet med en forbedret utgave I stål.

Er den hel og sitter fast på akselen er ikke feilen der.

"utveksten", på den hvite dingsten skal treffe en bevegelig liten arm på den sorte dingsten (sensor,potmeter) som er montert rett over.

Er den lille armen bevegelig?? Gir det utslag på instumentet når armen beveges?? (strømmen må være på...)

Takk skal du ha fiat, det skal jeg sjekke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...