fiat Startet 26.April.2015 Link til dette innlegget Startet 26.April.2015 Hei, er det noen der ute som kjenner til hvordan tilt indikatorer fungerer på Yamaha F115 Instrumentet viser ingen reaksjon når motoren tiltes opp eller ned. Det må vel være en indikator på motor eller bakplaten som leser forholdet til hverandre. Noen som har vært borti samme problem og kan gi med tips? Blir glad for all info Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Hei, Det er et en bryter som virker omtrent som et potensiometer. Mothaken er montert på stammen din og potensiometeret på motoren. Pilen på bildet viser der mothaken skal stå, denne er i plast og mangler på bildet. Ringen er rundt potensiometeret. Tipper feilen din ligger enten i at mothaken er sprukket/knekt/mangler eller at det mangler noe rundt armen på potensiometeret slik at den ikke treffer mothaken. Bryteren ser du f.eks. her http://www.simyamaha.com/Yamaha_Trim_Sender_p/67h-83672-01-00.htm Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Supert, helt topp info, skal sjekke det i morgen Takker og bukker?? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Tror jeg har servicemanual liggende elektronisk. Kan evt. dele meg deg. Har hatt trøbbel med min indikator flere ganger (F150). Det er et kjent problem. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Tror jeg har servicemanual liggende elektronisk. Kan evt. dele meg deg. Har hatt trøbbel med min indikator flere ganger (F150). Det er et kjent problem. Jeg har også problemer med min indikator på Yamaha F40 Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Indikatorene blir lett trege, og bør smøres jamnlig Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Da var feilen funnet med exsperthjelp fra båtplassen. Klaven på akselen var knekt og vandret som den ville og dermed fikk ikke pot-meteret gjort jobbem sin. Da gjenstår det å demontere og prøve å få tak i bare denne klaven. ser at det selges helst i hele set med pot-meter delen også Har brukbare bilder men har ikke helt draget på hvorda jeg skal legge det inn, men prøver https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55004/delen_som_er_knekt.jpg Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Bra du fant problemet. Har ikke funnet noen gode sprengskisser men kan det være del nummer 1 her ? (+ del nr. 2, skruen) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 9.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 Jeg har også problemer med min indikator på Yamaha F40 men vet ikke hvor feilen ligger. Ser man noe feil her? Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 11.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 Da fikk jeg tak I ny forbedret type cam, trim sender hos Herholdt Andersen i Tønaberg. denne er i rustritt stål og plastbelagt, og bør vel holde. Takker for all god hjelp jeg har fått her. https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55004/ny_type.jpg Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 kjetillunde: Den hvite dingsen som er festet på akselen er jo den som var "knekt" hos meg og er skiftet med en forbedret utgave I stål. Er den hel og sitter fast på akselen er ikke feilen der. "utveksten", på den hvite dingsten skal treffe en bevegelig liten arm på den sorte dingsten (sensor,potmeter) som er montert rett over. Er den lille armen bevegelig?? Gir det utslag på instumentet når armen beveges?? (strømmen må være på...) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 12.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2015 kjetillunde: Den hvite dingsen som er festet på akselen er jo den som var "knekt" hos meg og er skiftet med en forbedret utgave I stål. Er den hel og sitter fast på akselen er ikke feilen der. "utveksten", på den hvite dingsten skal treffe en bevegelig liten arm på den sorte dingsten (sensor,potmeter) som er montert rett over. Er den lille armen bevegelig?? Gir det utslag på instumentet når armen beveges?? (strømmen må være på...) Takk skal du ha fiat, det skal jeg sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.