Jump to content

Ha med en båtkyndig ved båtkjøp? (Haster litt)

Båtkjøper

Recommended Posts

Vi skal kjøpe vår første båt i år, og det er mest sannsynlig aktuelt å dra og se på en båt iløpet av de neste dagene.

Ettersom dette er vår første båt vet vi ikke hva vi skal se på, annet enn utseendet..

Vedkommende har utført service på motoren selv, og da blir jeg litt skeptisk. 

Det er en Yamaha firetakter på ca 8 år. For alt jeg vet har han gjort en grundig jobb, men jeg VET ikke hva som er gjort/ikke gjort.

Er det noen mulighet til å få sjekket ut dette på noen måte? Er det noen man kan ha med seg for å sjekke?

Leser at man bør ha med seg en "takstmann", men jeg finner ikke noen side som viser hvem man kan kontakte. Vi har en som er erfaren med båter for å se på båten, men selve motoren er det begrenset med kunnskap.

Noen som har noen råd til en fersking og hennes mann?  :smiley:

saken er ofte den at en oppegående båteier , fint kan gjøre service på en båtmotor selv , både riktig og samvittighetsfullt.

hva en tilfeldig innleid hos forhandler eller såkalt merkeverksted er i stand til å fuske med , ønsker vi ikke å vite ...............

Har forhørt oss med flere idag, og de har samme oppfatning. Og båteier virker å ha greie på sakene (utfra det vi kan forstå), så da er ikke det en deal breaker.

Har også fått med oss en som har greie på båt til å sjekke ut, så da satser vi på at det blir handel :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...