Marwin Startet 27.April.2015 Link til dette innlegget Startet 27.April.2015 Er det noen her som har / har hatt denne båttypen? Sjøegenskaper, forbruk osv. Volvo 200 hk motor... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kaskazi Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Jeg har eid en Nimbus 310 med en Yanmar 222 hk, 2001 mod noen år. Den er vel nærmest identisk med 31 C. Erfaringer: Gode sjøegenskaper. Marsjfart ca 20 kn. Maks fart ca 26 kn., Bruker ca 1,7-1,8 i marsjfart. Båten er godet sammenskudd og lett å håndtere, også ved lav fart pga. en genial kjølkonstruksjon. Opplevde at septiktanken var noe liten, 47 liter. I min satt det en Ardic dieselvarmer som jeg synes ga litt lite varme i forhold til effekten. Ellers en god turbåt av god kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 27.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Takk for tilbakemelding. Vurderer kjøp av denne båten. Synes forbruket du hadde var litt høyt.... En Volvo 41P på 200 Hk 1996 og marsj 18-19 knop vil kanskje bruke noe mindre? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
hanto1 Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Forbruket i samme hastighetsområde blir heller litt høyere med Volvoen, men ikke nevneverdig mye. 1,8/nm er vel helt normalt forbruk på denne og tilsvarende båter. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Har vært og prøvekjørt en slik båt. Jeg trodde dengang att jeg skulle prøvekjøre en båt på 31 fot. Reagerte når jeg kom om bord på att båten hvar så liten ble derfor. Ikke noe kjøp med meg. Strax etter fant jeg ut hvorfor båten føltes liten da ble jeg fortalt att Nimbus 31 er basert på Nimbus 3000 skrog altså disse båtene er i realiteten 28 fot skroglengde. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) Hmmm. Det der må jeg sjekke.... Har satt opp ei skikkelig "smørbrødliste" over hva som må gåes gjennom... (Finnes det forresten noe slikt her på Bp?? ) Leter etter "kjøpekontrakt", men finner ikke. Noen som kan gi meg en link? Redigert 28.April.2015 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kaskazi Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Sjekk sidene til forbrukerrådet. der finner du kjøpskontrakt som er kjøervennlig. Ang. lengden på 31 c båten er målt opp slik det er vanlig i dag fra hale til hode inkl. plattform og baugspyd, ikke lengde i vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Vet det. Det oppgies som regel LOA (Length over all) og ikke LWL (length water line, som forøvrig er den lengden du må bruke ved beregning av deplasementfart...) Men jeg mener det ligger en slik kjøpekontrakt et eller annet sted her på Bp; Kan bare ikke finne den... Noen som kan gi meg en link?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 9.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2015 Har funnet slik kontrakt. Nå er det bare den dypere undersøkelsen av båten igjen. Båten er ellers stor nok for oss 2. Ønsket om tur rundt Hinnøya er kanskje innen rekkevidde? (Fra midtNorge..) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.