TerjeFjern Startet 27.April.2015 Link til dette innlegget Startet 27.April.2015 Var ute og kikket litt på trailerrampene i Osloområdet nå. Det som slår meg er at de fleste er ganske små og dårlige. Virker som om de er best egnet for en 14 foter. Er tydelig at det ikke er noen tradisjon for trailing av litt større båter her i området. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Den jeg synes er best i osloområdet er på Solvik båthavn i Bærum. Bred og fin rampe med riktig vinkel og betongdekke. God parkering for båt og henger. Er bom der så man må kjøpe poletter på kontoret eller kiosken (mulig også butikken) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
TerjeFjern Svart 27.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Er enig. Er vel den beste. Så på ramper i Drøbak som ikke var mye å rope hurra for. Hadde vært fint om de i Drøbak var litt bedre. Kort vei til Oscarsborg osv. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Den i Sætre er vel i grunn bedre enn Drøbak mener jeg å huske. Ikke så bratt, og god plass å manøvrere på. Kjenner ikke "bunnforholdene" så godt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Kongen har også rampe. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) BÅTRAMPER Oslo vest AkershusBuskerud. Vestfold Østfold Redigert 28.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TerjeFjern Svart 28.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Kjenner til nettsiden med rampeoversikt , min "kritikk" er at et stort flertall avrampene ofte er dårlige, trange og laget for småbåter. Etter å ha sett på ramper i USA osv er det tydlig at vi har noe å lære her i Norge. Solvik er i særklasse her nær Oslo virker det som Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) Stemmer ikke beskrivelsen burde en kontakte http://www.oslofjorden.com/ Redigert 28.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tjukkholm Svart 26.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2015 Hei. Jeg vurderer å ta med min 14 fot Lami til Oslo til sommeren. Jeg trenger ikke naturlig nok ikke stor rampe. Det viktigste er nok med parkeringsplass og minst mulig med folk og andre biler. Hengeren må kunne stå parkert om natten med båten på, og jeg blir nok i området en 3-4 dager. Jeg betaler mer enn gjerne for opptrekk og parkering! Er det noen som har plasser å anbefale? :-) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Kaskazi Svart 26.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2015 (redigert) Kongen marina ved Kielerfergen. Der har du en stor parkeringsplass som kan du parkere inntil 1 uke. Ca kr 40 pr. Døgn. Det er billig. Redigert 26.Desember.2015 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.