Morten1972 Startet 27.April.2015 Link til dette innlegget Startet 27.April.2015 Jeg har en Johnson 90hk. Jeg kjøpte denne sammen med båten min en 17"Ryds. Da jeg kjøpte den og vi kjørte med den på sjøen kom serien alarm. Dette skulle eier fikse. Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at deg var for lite olje i olje tanken og at dette nå var fylt opp. Da fungerte alt og vi kjørt vel 10 min. Nå har den stått på land frem til nå og skal settes ut til helgen. Jeg har sjekket alt og har også startet motoren. Det gikk ca 4 min så gikk alarmen igjen. Jeg har for sikkerhetens skyld fylt på mer olje. Startet igjen men nei. Alarmen går. Hva kan være galt? Håper noen kan komme med noe svar eller råd til meg. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Det kan være feil ved sensoren til oljetanken,eller at motortemperaturen er for høy. Har du sjekket at motoren kjøler? Oljesensoren pleier å være veldig følsom,er vel flere som har opplevd at denne begynner å tulle. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1972 Svart 27.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Er det slik at jeg forstår det rett. Min motor oljebeholder ser ut som om den er deltok to men sitter sammen slik at det er kontakt med begge beholderne. På toppen beholderne går det en slange ned i den og suge opp oljen. Rett ved siden av er det en strømledning. Det er deg som er føleren? Hva med belgen til slangen prøvde og pumpe den men deg var så og si umulig da den nesten var knall hard. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.April.2015 Link til dette innlegget Svart 27.April.2015 Er ikke noen Johnsonekspert,men sensoren skal stå nede i tanken og ha to ledninger ja. Blæren på bensinslangen skal holde seg hard når alt er i orden,hvis ikke det er selve gummien som har blitt hard da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.