Jump to content

70mm2 batterikabel. Maritim flertrådig eller Seasea startkabel?

Kenneth 81

Recommended Posts

Tittelen sier vel det meste.

Litt mer konkret så vurderer jeg å bruke en av disse to:

Maritims fortinnede flertrådige 70mm2 kabel

Seasea Startkabel "Extra mång- och fintrådig förtent koppar" 70mm2 kabel

Seasea´s kabel er jo litt billigere og kan bestilles i den lengden jeg trenger mens Maritims kabel kommer i faste lengder.

Hva synes folket? Er det noen grunn til å ikke velge Seasea´s kabel?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Ser at kabelen til Båtbua er betydelig billigere pr. meter enn Seasea og Maritim. Hvordan er kvaliteten på Båtbua sin kabel? Mildt sagt overraskende stor prisforskjell! :smiley:

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Brukte 70kv. sveisekabel. orange på pluss og sort på minus. Meget myk og bøyelig kabel, men dessverre ikke fortinnet. Sikkert svindyr, men ble sponset av arbeidsgiver...

Hvis eg har misforstått dette totalt, so er det ein komponent i PVC plast som, sammen med sjøvatn, angriper kobber. Sveisekabel, er isolert med ein slitesterk gummi, som ogso har tendens til å angripa kobber. I sveisekabel som ikke er fortinna, ligg der ein tynn plast (ikkje PVC) mellom kobberen og gummien, den er å ansjå som like god beskyttelse som fortinning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...