Kenneth 81 Startet 28.April.2015 Link til dette innlegget Startet 28.April.2015 Tittelen sier vel det meste. Litt mer konkret så vurderer jeg å bruke en av disse to: Maritims fortinnede flertrådige 70mm2 kabel Seasea Startkabel "Extra mång- och fintrådig förtent koppar" 70mm2 kabel Seasea´s kabel er jo litt billigere og kan bestilles i den lengden jeg trenger mens Maritims kabel kommer i faste lengder. Hva synes folket? Er det noen grunn til å ikke velge Seasea´s kabel? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
lippert Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Begge leverer fortinnede kabler. Forskjellen jeg ser er at SeaSea sin kabel er med neoprengummi og er billigere. Ville valgt SeaSea. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Zach Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 2011: 70 mm2 kabel fra Maritim. Kordelene er 0,5 mm Ø og kabelen er MEGET stiv. Kan hende har de bedre kabel i dag. Ble ikke benyttet. Bestilte så fra http://batbua.no. Bra kabel! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 28.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) Ser at kabelen til Båtbua er betydelig billigere pr. meter enn Seasea og Maritim. Hvordan er kvaliteten på Båtbua sin kabel? Mildt sagt overraskende stor prisforskjell! Redigert 28.April.2015 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Zach Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Har brukt Båtbua sin kabel til startmotoren. Bra kabel, veldig fornøyd. Kabelen fra Maritim (anskaffet 2011) var som sagt MEGET stiv, og ville kanskje ha stresset koblingen i startmotoren. Ble derfor ikke brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) Brukte 70kv. sveisekabel. orange på pluss og sort på minus. Meget myk og bøyelig kabel, men dessverre ikke fortinnet. Sikkert svindyr, men ble sponset av arbeidsgiver... Redigert 28.April.2015 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Brukte 70kv. sveisekabel. orange på pluss og sort på minus. Meget myk og bøyelig kabel, men dessverre ikke fortinnet. Sikkert svindyr, men ble sponset av arbeidsgiver... Hvis eg har misforstått dette totalt, so er det ein komponent i PVC plast som, sammen med sjøvatn, angriper kobber. Sveisekabel, er isolert med ein slitesterk gummi, som ogso har tendens til å angripa kobber. I sveisekabel som ikke er fortinna, ligg der ein tynn plast (ikkje PVC) mellom kobberen og gummien, den er å ansjå som like god beskyttelse som fortinning. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Den Båtbua-kabelen frister. Lav pris og relativt smidig er to ting som høres fint ut i mine ører! Kan man bestille fra dem over nett? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Regina III Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 sponset av arbeidsgiver... Visste arbeidsgiver om at han var sponsor ...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.