Roger og Olina Startet 28.April.2015 Link til dette innlegget Startet 28.April.2015 Ser det ligger en del her inne ang Summer Family. Men savner en tråd der vi kan legge opp bilder av disse flotte båtene. Det er vår andre sesong nå med denne båten. Klokka inn 183 timer på timetelleren i fjor. Så den blir flittig brukt. Hadde litt utfordringer i starten av denne sesongen da. Det kan du lese om her Ellers så er vår båt en 1984 mod. Har en 330 / 100hk Bedford rekkesekser med ett beskjedent forbruk. Etter loggboka, så hadde vi i fjor ett snitt på 4,7l i timen. Da ligger vi på 17-1800 o/min i 7-8knop. Savner mer hk, men savner ikke problemene som mange av de nyere motorene kan ha. Tenker da på releer, vakumstyringer osv. Båten har hardtopp, Wallas 3200, radar, sonar, ekkolodd, VHF, 8" kartplotter + annet snadder. Konemor mener at nå er det nok "dingser" som hun sier. Hun mener jeg snart har problem med å se ut. Vel, jeg er glad i dingser, så jeg er redd for at det ikke stopper opp riktig ennå Det som vi ønsker, er å få inn ett kjøleskap. Vi har kjøleboks under sete på barbord side. Men er tungvindt syntes jeg/vi. Samtidig så ønsker vi ikke å miste skuffene vi har i pentryet. Så vrir hode litt akkurat her må jeg innrømme. Legger opp noen bilder her og håper andre følger på. Mvh Roger og Olina Fra vårpussen i år Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 (redigert) Fine båter! Vurderer en slik selv Artig at noen poster litt bilder og erfaringer. Hvor stor motor tror du er ideell på denne båten? Redigert 6.Mai.2015 av Anabelle (see edit history) Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Roger og Olina Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Kommer jo litt ann på farten du ønsker da. Men jeg vil si 130-150hk. Vi har selv 100hk, men jeg savner litt mer til tider. Med 100hk i medvind og max flaks, så klarer vi 12 knop. Men vi liker oss best i 7-8 knop. Ellers, så er vi veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Det var et veldig flott eksemplar av arten ! Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 6.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2015 Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
ole-mog Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Bare og si ifra om jeg poster dette på feil side. Jeg skal dra og titte på en summer family 27. Hva bør jeg se etter og er det noe jeg bør være spesielt obs på? Motoren er en Volvo penta TMD30. Har hvert og sett på den en gang allerede, og kosmetisk er det ikke noe og si på. Jeg tenker mest på det jeg ikke ser ved første øyekast som div tanker og andre feller man kan gå i. Takknemlig for alle svar, både positive og negative. Mvh Ole Morten Grande. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Hei Grande. Det er kanskje denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=61943479&searchclickthrough=true Du skal se på igjen? Om det er det, så er det en veldig fordel med hardtopp slik denne har. Det er lunt og godt og en slipper støyen fra kalesjen. Men det er viktig å se om den er riktig montert og tett mot vinskjermene. 14knop og 105hk, vil jeg nesten påstå er pølseprat. Må være med ribba båt og nesten tomme tanker. Det er jo ikke så mange bilder av den, men den ser jo hel og pen ut. Men sjekk følgende: Ingen lekkasje rundt vinduene generelt. Spess i akterkabinen. Vanntanken pleier å ligge på barbor side, under det første sete i sittegruppa, mot veggen. Sjekk at batteriene ikke står eller har stått på vanntanken. Utover det, så er det viktig å sjekke det eletriske, ventiler, motor, gir (motorfestene) osv. Båten ser jo hel og pen ut, men noe høy pris syntes jeg. Lykke til og følg gjerne opp om det blir en handel eller ikke Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 4,7 liter i timen må vel være feil, det tilsvarer en 22 Sabb i 1200 omdr. Eller har det vært mye tomgangskjøring? Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 (redigert) Ole-mog, du kan få min for 180' ? Nytt kjøkken 1982 Mercedes 130 hk, det er 14,4 knop på nesten tomme tanker. Redigert 24.Juli.2015 av ErikThonhaugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Jeg hadde 150 hk i min. Gjorde da 16 knop, og ikke så følsom for last. Hadde 5.9 literen til Ford - knallbra. Noen av disse har 200 hk (Ford), men de er ser ikke mange av. Jeg ville tappet av litt av grovfilteret - hvis det er noe. Undersøk når kjølevæsken sist er skiftet. Se på pakkboks. Spør når giroljen sist er byttet. Ta deg god tid og åpne ethvert hulrom i hele båten - lukt og se etter. Prøv hver eneste bryter og se hva som ikke virker så slipper du irritasjon i etterkant. Se på ror- og styreinnfesningen akter (min løsnet der en gang). Sjekk varmeapparat. Sitér dette innlegget Link to post
ole-mog Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Takker for tips. La de komme. Skal ta alt til etteretning. Sitér dette innlegget Link to post
ole-mog Svart 2.August.2015 Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Da ble den overnevnte båten som ble handlet. Har hvert ute siden jeg hentet den på torsdag til idag, og har ikke funnet noe nevneverdig feil og mangler. Godt fornøyd med andre ord. Gleder meg til mange fine turer med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 3.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Gratulerer så mye. Du/dere får sikkert mye glede av denne Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Der forsvant dashbordet! Nå er det bare å begynne å bygge! Og nytt el Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Det nærmer seg hvertfall.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 22.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Ser veldig bra ut Sitér dette innlegget Link to post
Summerboat Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Hei. Vi har en Summer Family som begynner å få litt slitne puter og seter ute. Noen som vet hvor man kan få tak i nye eller evt fikse opp de vi har? Sitér dette innlegget Link to post
toby316 Svart 27.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2021 Jeg har en summer family. Flott båt. Nå har jeg fått tak i en delebåt. Noen som trenger deler? Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 27.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2021 Hei. Hva slags deler er det du har for salg da og hvor holder du til? Sitér dette innlegget Link to post
Sf 27 Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Hei, jeg er interessert i deler, send meg gjerne en pm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.