Jump to content

Tråden for oss med Summer Family

Roger og Olina

Recommended Posts

Ser det ligger en del her inne ang Summer Family. Men savner en tråd der vi kan legge opp bilder av disse flotte båtene.

Det er vår andre sesong nå med denne båten. Klokka inn 183 timer på timetelleren i fjor. Så den blir flittig brukt. Hadde litt utfordringer i starten av denne sesongen da. Det kan du lese om her

Ellers så er vår båt en 1984 mod. Har en 330 / 100hk Bedford rekkesekser med ett beskjedent forbruk. Etter loggboka, så hadde vi i fjor ett snitt på 4,7l i timen. Da ligger vi på 17-1800 o/min i 7-8knop.

Savner mer hk, men savner ikke problemene som mange av de nyere motorene kan ha. Tenker da på releer, vakumstyringer osv.

Båten har hardtopp, Wallas 3200, radar, sonar, ekkolodd, VHF, 8" kartplotter + annet snadder. Konemor mener at nå er det nok "dingser" som hun sier. Hun mener jeg snart har problem med å se ut.

Vel, jeg er glad i dingser, så jeg er redd for at det ikke stopper opp riktig ennå :wink:

Det som vi ønsker, er å få inn ett kjøleskap. Vi har kjøleboks under sete på barbord side. Men er tungvindt syntes jeg/vi. Samtidig så ønsker vi ikke å miste skuffene vi har i pentryet. Så vrir hode litt akkurat her må jeg innrømme.

Legger opp noen bilder her og håper andre følger på.

Mvh

Roger og Olina

bilde

Fra vårpussen i år

bilde

bilde

bilde

• 2 måneder senere...

Bare og si ifra om jeg poster dette på feil side.

Jeg skal dra og titte på en summer family 27.

Hva bør jeg se etter og er det noe jeg bør være spesielt obs på? Motoren er en Volvo penta TMD30. Har hvert og sett på den en gang allerede, og kosmetisk er det ikke noe og si på. Jeg tenker mest på det jeg ikke ser ved første øyekast som div tanker og andre feller man kan gå i.

Takknemlig for alle svar, både positive og negative.

Mvh

Ole Morten Grande.

Hei Grande.

Det er kanskje denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=61943479&searchclickthrough=true

Du skal se på igjen? Om det er det, så er det en veldig fordel med hardtopp slik denne har. Det er lunt og godt og en slipper støyen fra kalesjen. Men det er viktig å se om den er riktig montert og tett mot vinskjermene. 14knop og 105hk, vil jeg nesten påstå er pølseprat. Må være med ribba båt og nesten tomme tanker. :smiley:

Det er jo ikke så mange bilder av den, men den ser jo hel og pen ut. Men sjekk følgende:

• Ingen lekkasje rundt vinduene generelt. Spess i akterkabinen.
  • Vanntanken pleier å ligge på barbor side, under det første sete i sittegruppa, mot veggen. Sjekk at batteriene ikke står eller har stått på vanntanken.

Utover det, så er det viktig å sjekke det eletriske, ventiler, motor, gir (motorfestene) osv. Båten ser jo hel og pen ut, men noe høy pris syntes jeg.

Lykke til og følg gjerne opp om det blir en handel eller ikke :smiley:

Mvh

Roger

Jeg hadde 150 hk i min. Gjorde da 16 knop, og ikke så følsom for last. Hadde 5.9 literen til Ford - knallbra. Noen av disse har 200 hk (Ford), men de er ser ikke mange av.

Jeg ville tappet av litt av grovfilteret - hvis det er noe. Undersøk når kjølevæsken sist er skiftet. Se på pakkboks. Spør når giroljen sist er byttet. Ta deg god tid og åpne ethvert hulrom i hele båten - lukt og se etter. Prøv hver eneste bryter og se hva som ikke virker så slipper du irritasjon i etterkant. Se på ror- og styreinnfesningen akter (min løsnet der en gang). Sjekk varmeapparat.

• 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 år senere...
  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...