nomen Startet 28.April.2015 Link til dette innlegget Startet 28.April.2015 Jeg holder på og lage et feste for ankervinsjen, og det må festes i skrogsiden på ett vis. Det jeg har gjort til nå er å lage braketten som delvis skal holde vinsjen fast, og tilpasset en syrefast plate med gjenger i som denne braketten skal skrues fast i. Den syrefaste platen med gjenger vil jeg feste i skrogsiden uten skruer, og har til nå slipet meg inn til glassfiberen. I morgen en planen å gå i gang med polyester og glassfibermatte og støpe platen fast. Det er i den forbindelse jeg ønsker tips og innspill på hvordan dette bør gjøres. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Eureka Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Legg ut noen bilder av området og det som skal festes, så får du nok gode råd... Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Lim fast platen først mot skroget med Tec7, og la dette tørke så platen sitter ordentlig fast før du begynner med glassfiberen. Viktig å ikke få søl på skrogsiden rundt platen, og at du har slipt deg ned til glassfiber i tilstrekkelig område rundt platen for å få stor nok heftflate mellom gammel og ny glassfiber. Alt må selvfølgelig være støv- og fettfritt før du går igang. Tykkelsen på det nye laminatet må du nesten vurdere selv avhengig av belastning og vinkel kreftene oppstår i. Alt annet enn syrefast vil korrodere ganske raskt dersom det får fuktighet, og da vil heften både mot limet og laminatet bli borte, med slark som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 28.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Artig at du sier dette med TEC7, fordi det er nettopp det jeg har gjort, den syrefaste platen er limt fast nå. Platen er ca 7x17 cm og 10 mm tykk, området jeg har slipet er ca 5 cm ut til hver side av platen, det er ikke plass til mer. Hvor menge lag bør jeg støpe tro? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Big Horn Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Rundt 8mm blir nok ikke så galt. Det svakeste punket blir heftflaten mellom gammel og ny laminat. Denne kan du forbedre ved å røffe opp den gamle flaten med et stemjern eller vinkelsliper med diamantblad. Det som blir stikkende ut slipes av for å unngå luftlommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.