Jump to content

Hvordan gå frem for å støpe fast stål i glassfiber?

nomen

Recommended Posts

Jeg holder på og lage et feste for ankervinsjen, og det må festes i skrogsiden på ett vis.

Det jeg har gjort til nå er å lage braketten som delvis skal holde vinsjen fast, og tilpasset en

syrefast plate med gjenger i som denne braketten skal skrues fast i.

Den syrefaste platen med gjenger vil jeg feste i skrogsiden uten skruer, og har til nå slipet meg

inn til glassfiberen.

I morgen en planen å gå i gang med polyester og glassfibermatte og støpe platen fast.

Det er i den forbindelse jeg ønsker tips og innspill på hvordan dette bør gjøres.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Lim fast platen først mot skroget med Tec7, og la dette tørke så platen sitter ordentlig fast før du begynner med glassfiberen. Viktig å ikke få søl på skrogsiden rundt platen, og at du har slipt deg ned til glassfiber i tilstrekkelig område rundt platen for å få stor nok heftflate mellom gammel og ny glassfiber. Alt må selvfølgelig være støv- og fettfritt før du går igang. Tykkelsen på det nye laminatet må du nesten vurdere selv avhengig av belastning og vinkel kreftene oppstår i. Alt annet enn syrefast vil korrodere ganske raskt dersom det får fuktighet, og da vil heften både mot limet og laminatet bli borte, med slark som resultat.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...