bris Startet 25.April.2003 Link til dette innlegget Startet 25.April.2003 Det er helt utrolig hvor fornøyd en kan bli med å kjøpe seg ny båt. Det vil si egentlig gammel båt. Når vi da har vært så heldige å få tak i en båt vi har kikket på lenge, men som det er utrolig få av på markedet, da er det festdag. Nå ligger den imidlertid fortøyd nedenfor huset på flytebrygga, og det meste er velstand. På en slik dag snakker vi ikke mye om at båten selvsagt hadde alt for lite utstyr. Det blir derfor en lang prosess med å få den til slik jeg (vi) ønsker det. Til slutt, kjerringa er like begeistra som meg. Av og til er det bare helt herlig. Jeg glemte kanskje å si hvilken båt det ble: Neptim 8500 Trawler. Hilsen Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
BaatPris Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Så jo kjekk ut den! Motor og fart på denne tro? http://www.baat.aller.no/gif/aller/lesebil...undvaringen.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Det er helt utrolig hvor fornøyd en kan bli med å kjøpe seg ny båt.Gratulerer med ny båt! Kjenner følelsen. Er såpass fersk som båteier selv at jeg kjenner meg igjen. Spesielt hvis man er helt ny i bransjen, er det en helt vanvittig følelse når drømmebåten endelig er i havn! Egentlig burde man bytte båt mye oftere bare for å få "feelingen" - alternativt kjøpe flere etter hvert... Sitér dette innlegget Link to post
Jolla Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Gratulerer. Har sikkert et hav av plass ombord med en slik akterkabin løsning. Jolla Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Gratulerer med ny båt Bris! Og velkommen i Neptim familien Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Gratulerer med ny båt. Fikk selv min nye båt for 2 uker siden. Den gode følelsen sittet i ennå. Gleder meg til varmen/sola tar skikkelig for å få nytt sommeren fullt ut på vannet. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 26.April.2003 Link til dette innlegget Svart 26.April.2003 Det er helt utrolig hvor fornøyd en kan bli med å kjøpe seg ny båt. På en slik dag snakker vi ikke mye om at båten selvsagt hadde alt for lite utstyr. Det blir derfor en lang prosess med å få den til slik jeg (vi) ønsker det. Hilsen Øyvind Hei Øyvind, Det hadde vært kjekt om du informerte litt om prosessen videre. Du kunne jo legge ut litt informasjon i denne tråden? https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...346091;start=13 Lykke til videre J@n Sitér dette innlegget Link to post
Claus Filsø Nielsen Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Hej vi har også en neptim 8500 trawl. vil du sende lidt billeder af jeres? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Velkommen til båtplassen clas filsø nielsen, kan jo alltids håpe "Bris" er med oss enda, er jo snart 6 år gammel denne tråden da Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Bris har ikke vært innlogget siden april, men kan kontaktes via IM. Såsant han er registrert med en epost han leser. Mulig jeg kan ha noe info om denne båten, skal sjekke. Ble ferdig rett før konkursen så det finnes ikke mange av denne. Han lest på forumet at skroget nå benyttes av en annen båtbygger, men husker ikke hvor. Mener det var ifm en båt som ble eksportert til Island. Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Kan det være Norcraft som bruker det skroget idag? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Gratulerer med ny trawler! Det neste er nå å melde seg inn i Norsk Trawler Klubb ? Friheten ombord i en trawler kan vel ikke beskrives med ord? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sodne Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 E kje definisjonen på trawler; hvordan bruke mest mulig drivstoff på minst mulig distanse da Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Enzo Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Friheten ombord i en trawler kan vel ikke beskrives med ord? Interessant valg av ord , kan du ikke gjøre et forsøk på å beskrive hvilken frihet du har i en trawler , er det mer frihet enn i andre båter ? bare nysgjerrig Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 E kje definisjonen på trawler; hvordan bruke mest mulig drivstoff på minst mulig distanse da ? Du mente omvendt ikke sant? Disse traverene er jo minst like billig i drift som en seilbåt under seil. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Gratulerer med ny båt. Fikk selv min nye båt for 2 uker siden. Den gode følelsen sittet i ennå.Gleder meg til varmen/sola tar skikkelig for å få nytt sommeren fullt ut på vannet. Lykke til! Uten å si noe om det???? Hva har DU kjøpt da?? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Kremt.... Denne tråden er fra april 2003...... Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
enter4u Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Åååå f**n Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 ? Du mente omvendt ikke sant? Disse traverene er jo minst like billig i drift som en seilbåt under seil. :nono: Veldig interessant , jeg har regnet litt på hva det koster i "fuel" på en seilbåt pr mil og om man seiler rundt 500nm i året så koster det rundt en 10.-er pr mil , går disse trawlerne såpass rimelig ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Interessant valg av ord , kan du ikke gjøre et forsøk på å beskrive hvilken frihet du har i en trawler , er det mer frihet enn i andre båter ? bare nysgjerrig Friheten er den plassen man har til rådighet kontra lukkede båter av samme type. Kan vel sammenlignes med skøytene i gamle dager. God plass inne og på dekk. Drivstofforbruket er lavt da man gjerne tusler i under halv maskinkraft for det meste. (Egen erfaring.) Hvor lant man kommer er uvesentlig. Det er tiden underveis som teller. Jeg har aldri opplevd sjøegenskaper bedre enn vår GB. Stor innvendig styreplass, En fb som man lett kan bestige i godt voksen alder. Jeg sammenligner motorbåt mot motorbåt. Seilbåter blir en egen greie. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 ......så koster det rundt en 10.-er pr mil , går disse trawlerne såpass rimelig ? Alle båter som kjøres fornuftig har et rimelig dieselforbruk. Du velger stort sett selv hva forbruket skal være. Sjøl går jeg på 0,8l/nm, og det vil vel si en femmer pr mil kanskje i dagens marked, og dette i en romslig 35 foter på 8,5 tonn. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Enzo Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Ok da skjønner jeg Astor , tenkte litt på noe sydvesten sa for en tid tilbake , han hadde en motorbåt som sikkert gikk fort men når han regnet på det så hadde han hatt en snittfart på sesongen på ca 7knop om jeg ikke husker feil men det var ikke en trawler. Jeg har ikke så mye peiling på de båtene men jeg skal jammen ta og prøve å få kommet meg oppi en slik å se på messa i tyskland om 3uker. Alle båter som kjøres fornuftig har et rimelig dieselforbruk. Du velger stort sett selv hva forbruket skal være. Sjøl går jeg på 0,8l/nm, og det vil vel si en femmer pr mil kanskje i dagens marked, og dette i en romslig 35 foter på 8,5 tonn. Det er jo veldig billig da , mitt regnestykke på seilbåt var 5000.- i nye seil pr år (25000.- hvert 5år for en turseiler) , det er nok ikke gratis for noen av oss , jeg bruker betydelig mer på seil mens noen bruker betydelig mer diesel pr mil. Det er uansett verdt det Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Helt enig Enzo, det er absolutt verdt det Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Nytt bilde i avataren? Det må vel være et gammelt ett? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.