Jump to content

Hva trenger man å vite om sabb diesel motor?

Andersbt

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har netopp kjøpt meg ei tresnekke meg en sabb 18 hk 2H diesel motor, men jeg har aldri hatt en slik motor før, og er derfor helt grønn på dette området! Motoren har ikke vært i gang på 1,5 år, og lurte på om noen hadde noen tips og triks jeg burde vite om før jeg evt starter den opp, og hvordan jeg på best mulig måte kan vedlikeholde den.. 

Håper noen kan hjelpe :) 

Anders

Ikke minst er det viktig å vite at Sabb er en av de beste båtmotorer som er konstruert, at den har en utrolig levetid og at den er forsynt med flere løsninger som er smartere enn på motorer flest. Ikke minst membranpumpe, vridbar propell og en gjennomført robust enkelhet som du vil lære å sette pris på jo mer du bruker båten din. 

Det du trenger å vite, er hvordan du får stoppet den igjen :giggle:

Ellers ville jeg nok begynt med et olje- og filterskift, og snurret den en del med dekompresjonsventil åpen, slik at du fordeler litt olje før start.

Sjekke kjølingen nøye, og drenere bunn av dieseltank dersom den har "jur".

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...