Andersbt Startet 29.April.2015 Link til dette innlegget Startet 29.April.2015 Hei! Jeg har netopp kjøpt meg ei tresnekke meg en sabb 18 hk 2H diesel motor, men jeg har aldri hatt en slik motor før, og er derfor helt grønn på dette området! Motoren har ikke vært i gang på 1,5 år, og lurte på om noen hadde noen tips og triks jeg burde vite om før jeg evt starter den opp, og hvordan jeg på best mulig måte kan vedlikeholde den.. Håper noen kan hjelpe :) Anders Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 (redigert) Hei ta et søk øverst på denne side oppe til høyre.Skriv Sabb der det står search,trykk på "googlesøk på bp"og velg så "forum" og søk.Da får du opp myyyye Sabb info. Redigert 29.April.2015 av Miki-222 (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Havlengt Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Å lesa instruksjonsboka er aldri feil... Denne er til og med på norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Ikke minst er det viktig å vite at Sabb er en av de beste båtmotorer som er konstruert, at den har en utrolig levetid og at den er forsynt med flere løsninger som er smartere enn på motorer flest. Ikke minst membranpumpe, vridbar propell og en gjennomført robust enkelhet som du vil lære å sette pris på jo mer du bruker båten din. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Det du trenger å vite, er hvordan du får stoppet den igjen Ellers ville jeg nok begynt med et olje- og filterskift, og snurret den en del med dekompresjonsventil åpen, slik at du fordeler litt olje før start. Sjekke kjølingen nøye, og drenere bunn av dieseltank dersom den har "jur". Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
index Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Fire-fem pump med oljekanna i hvert sigaretthull før start, så starter den mye lettere. I tillegg til motorolje (15w-40) og filter ville jeg også ha skiftet dieselfilter. Men da må du lufte etterpå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Les boka som nevnt. Lære deg å lufte etter filterskift og sørge for å ha verktøy for dette liggende i båten. Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Les denne http://nettbutikk.sabb.no/Dokumenter/viewfile.aspx?id=521 Sitér dette innlegget Link to post
Andersbt Svart 30.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Mange bra svar her! Er det noen som vet hvor jeg får tak i filter til motoren? Sjekket i nettbutikken til sabb, men såvidt jeg kunne se, så var det ingen der? Hva burde jeg ha liggende av reservedeler i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Kan det være noe her? http://nettbutikk.sabb.no/shop/productslist.aspx?CatalogDirectoryId=11&MenuNode=635488108549531250 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.