Jump to content

Stringlight LED

MR Swe

Recommended Posts

Hvis det er snakk om Stringlights fra Båtsystem AB som selges av bl.a Sea Sea og Maritim her i Oslo er det riktig som skrevet ovenfor at det er merket av med et gult saksesymbol med ca 8 cm avstand hvor slangen kan kappes.. Merkingen kan være vanskelig å se, men det er 3 og 3 lamper som henger sammen, koblet mellom to gjennomgående ledere, en på hver side. Om du kikker nøye vil du se områdene der du kan kutte ved at det her er mulig å bare kutte gjennom lederne på hver side. Kutter du på feil sted er det eneste som skjer at en eller to lamper i enden ikke lyser...

Endestykket med pinner og sukkerbit skal trykkes inn i enden av slangen slik at pinnene får kontakt med de gjennomgående lederne. Stringlights er avhengig av korrekt polaritet så om det ikke blir lys når du kobler på spenning må du bytte om lederne inn på sukkerbiten .. 

Nei, - det er tilstrekkelig å koble + og - lederen inn på sukkerbiten i den ene enden. Det følger vel med en slags blindplugg som kan settes i andre enden.

Den eneste grunnen jeg kan se til å koble tilsvarende endestykke i den andre enden må være om du vil forsyne flere stringlight-slanger.... Jeg har 4 strekk i salongen og i stedet for å trekke ledninger til alle sammen fra et felles knutepunkt har jeg laget en lang kjede der strømtilførselen går inn i en ende av den første stringlightslangen og ut av den andre enden, - og så videre til neste (og neste og neste....) 

Redigert av Athene (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...