Preben88 Startet 30.April.2015 Link til dette innlegget Startet 30.April.2015 Jeg oppdaget idag at det lekker eksos fra den fremmerste sylynderen. Dvs det ser ut som det er en sprekk i eksosmanifoilen akkurat i overgangen. Er det noen som vet om denne er vrien å bytte, evt. Hvor jeg kan få tak i ny/brukt eksosmanifoil. Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Spørs vel litt hvilket fabrikat manifold /kjølesystem du har. Noen er jo laget i rustfritt til de motorene, og da er de jo enkle å sveise. Er ganske enkle å ta av. Tror heller ikke det er så vanskelig å få tak i ny hvis du må. I #værste#fall har de nok i England. De har utrolig mye deler til de motorene hos f.eks Lancing Marine. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 (redigert) Som Dakota skriver, finnes det mange typer marinisering til disse motorene, Så hvis du har et bilde eller to kan jeg sjekke med Lancing Marine i uk om det er noe de kan hjelpe med. Redigert 1.Mai.2015 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Master_740 Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Har akkurat gjort jobben på en Ford 2714 med Bowman FM660 varmeveksler. Den er støpt i aluminium og vi fikk sveiset den på et verksted. Vi hadde tretthetsbrudd på tre av sylindrene. Eventuelt har Vilberg AS deler til Bowman i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 (redigert) Hei! Joros Diesel AS v/Andreas Rosland (tlf. 91664804) kan helt sikkert skaffe en eksosmanifold til Ford 2704 - nytt eller kanskje også brukt! Han har annonser ute på "Finn" akkurat nå - under båt / motordeler. Dessuten finnes det jo mye brukte Ford deler / delemotorer på "Finn". Lykke til! Redigert 1.Mai.2015 av Svee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Preben88 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Takk for mange gode svar, skal skjekke litt rundt, hadde en mekanikker ombord i går å han mente det var mue jobb å få den av (snakka om et par dager for med remontering og montering av ny) legger ut noen bilder av motor og manifoil her når jeg er tilbake fra ferie på torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Preben88 Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Da har jeg vært ute på tur med båten idag, å det gikk ikke sælig bra. ett nytt problem meldte seg. etter ca 20 min kjøring i sakte fart steg motortempraturen til over 100 grader. tok en titt i påfyllingen på varmeveksleren å der var det tørt gitt. fylte på 20 liter vann. men etter en halv time var det tomt igjen. ser ingen lekasjer ut fra motor så ett eller annet sted inni der må det bli av. mulig eksosmanifoil dette å? har forøvrig ikke klart å skaffe meg ny/brukt manifoil enda. tok kontakt med Joros Diesel men han skulle ha 19000+mva for ny manifoil, (dette var mer enn familiebudsjettet kan tåle nå) han kunne heller ikke skaffe brukt. Så om noen ved om noen som har en eksosmanifoil liggende er jeg mer enn inntresert. legger ved noen bilder av motor og manifoil. Sitér dette innlegget Link to post
Preben88 Svart 10.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 ser ikke ut som jeg får til å laste opp bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 (redigert) Ligger det ikke en 2704 "delemaskin" ute på finn akkurat nå? Redigert: http://www.finn.no/56744934 Redigert 10.Mai.2015 av Sjuren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2015 (redigert) ser ikke ut som jeg får til å laste opp bildene. Det er kun tillatt å laste opp bilder man har eierrettighet til Bilder av typen gif eller png må ikke overstige 50kb i størrelse. Bilder av typen jpg må ikke overstige 6000kb i størrelse. Jpg bilder vil bli komprimert og nedskalert. Kjøpe brukt eksosmanifold kan være et lotteri. Redigert 11.Mai.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.